This is your lifestyle for the next 3 weeks!! - Reisverslag uit Esperance, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu This is your lifestyle for the next 3 weeks!! - Reisverslag uit Esperance, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

This is your lifestyle for the next 3 weeks!!

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 Februari 2014 | Australië, Esperance

Het is 14.39. Op het bord staat dat ze al een tijdje geland zijn. Ik ga zitten op een stoel vanwaar ik ze zo zie aankomen. Het wachten is begonnen. Eerst komen de businessmensen naar buiten. Vervolgens het vliegtuigpersoneel. Allemaal aziaten, daarna een europees koppel. Moet ik gaan staan, zijn ze zo veranderd? Nee, de verkeerde. Het zelfde liedje weer, en daar staan ze dan! Overwelmd door de middagzon die door de ramen van het gebouw schijnt. Niet wetend waar ze in hemelsnaam heen moeten lopen. Ik blijf nog een paar tellen zitten en loop daarna naar ze toe.

Het is een apart gevoel als je dan je ouders op het vliegveld ziet staan. Ik haalde ze op en bracht ze meteen onder in hun rijdende accommodatie. Pap was helemaal in het backpacken. Smile op zijn gezicht elke keer als hij het woord zegt.
Na een kleine 10 minuten rijden, berijd ik ze voor op nog zo een anderhalf uur rijden. Eerste bestemming: York. Het plaatsje waar ik omgerekend zo’n 7 maanden (in totaal) heb verbleven. Na een kleine rondleiding, een koffie en een lemmington, zijn we thuis.
Donderdag een mooie warme dag. Een rondleiding bij Ley en haar farm. S’Avonds eten bij Kay en Glenn. Ik als tolk, was niet echt nodig.
Vrijdag was de dag van het feest! Ik had iedereen uitgenodigd om even langs te komen voort een bbq. Iedereen was er! Ik heb heerlijk genoten, en ik kreeg nog een verjaardagstaart ook.

Na York zijn we teruggereden naar Perth, waar we bij Julie mochten verblijven. Daar me verjaardag erg rustig gevierd, om later met me ouders, Dom en Julie uit eten te gaan. Maandag vertrokken we richting Busselton, van daaruit naar Pemberton, Albany, Stirling Range en richting Esperance, waar we momenteel zitten. De gebeurtenissen laat ik aan me ouders om te vertellen.
Groetjes en bedankt voor alle felicitaties!

Zo nu het verhaal van mijn kant, wij hebben een goede vlucht gehad in mijn beleving waren we er snel. Singapore is een super moderne luchthaven we wilden het niet geloven maar we moesten in de luchthaven met de trein mee naar ons volgende vliegtuig. Daarna naar perth, hier is het makkelijk te vinden, de koffers hadden we zo en toen verder naar de hal, waar we Stefan begroete. Hij bracht ons eerst naar York, daar heeft hij een leegstaand huis van John en Jenet. Na hier een paar nachten te hebben geslapen zijn we naar Perth gegaan waar we bij Julie mochten slapen, zij vond het fijn om mensen omhaar heen te hebben.
Het is leuk om alle kennissen van Stefan te ontmoeten, te zien waar ze wonen en waar hij heeft gewerkt en met welke machines.
En toen gingen we te backpacken wij in een tentje en Stefan in zijn auto. Het is goed te doen heel het land is erop ingericht. De mensen zijn allemaal vriendelijk, er wordt niets gestolen of kapot maakt.
Het weer hier valt mee, het is midden op de dag wel 35 graden maar je zweet hier bijna niet en s”avonds koelt het snel weer af. Ook omdat we veel langs de kust rijden en veel in de zee zwemmen hebben we geen last van de hitte. S”nachts is het hier langs de kust zelfs koud.

We zijn nu inmiddels in Esperance aangekomen onderweg van Perth naar hier hebben veel
gezien en gedaan, een mooie wandeling gemaakt langs de kust en een berg beklommen, toen we de top bereikt hadden stonden we 800 meter hoog, een prachtig uitzicht hadden we toen.
Paul en Stefan hadden nog een boom beklommen die 60 meter hoog was, het was mij te hoog om er in te klimmen.
Zoals Paul het al gezegd heeft slapen we in een tentje, we zoeken dan een camping op soms met douche de dure campings maar ook een keer was alleen een wc te vinden dat
kostte dus niets. Heel bijzonder om dat mee te maken de dieren komen gewoon langs of springen de kangoeroes langs je tent. De indrukken die wij hier zien of meemaken zijn eigenlijk te veel om op te noemen. Ik kan het in een woord vertellen en dat is gewoon fantastisch. Dit is het voorlopig, misschien eind van de week dat we nog iets schrijven en anders horen jullie het wel als we thuis zijn.
Groetjes van Paul en Lucella.

  • 23 Februari 2014 - 05:04

    Rob:

    Zo te lezen alles naar het zin! heeft Stefan jullie al besmet met het backpackvirus? Ik hoor de verhalen snel en hoop dat Paul ook met van die lange vlechtjes terugkomt!

  • 23 Februari 2014 - 10:41

    Kees En Rita:

    Goede middag alledrie!

    Wij hebben beide de hele samenvatting weer met veel interesse gelezen en vinden het (ook in een woord) fantastisch wat jullie alledrie meemaken. Dat moet toch wel een heel bijzondere ervaring zijn om met Stefan als reisleider door een gedeelte van Australië te reizen.
    Ook in een tentje (en nu eens niet ineen tentje achter jullie huis) en om lekker te backpacken, dat is best grappig. Heel benieuwd naar de foto's (en/of film). Mooi dat jullie deze reis maken en veel van de wereld zien. Stefan, Paul en Lucella, Heel veel plezier verder en geniet van deze unieke 3 weken samen. Groeten uit een zonnig (iets minder warm) Hoorn, Kees en Rita

  • 23 Februari 2014 - 10:51

    Peter:

    zo te zien genieten jullie er allemaal van, dat is mooi, ik hoop dat dit een levenservaring is die je nooit meer wil vergeten. nog heel veel plezier daar.

  • 23 Februari 2014 - 11:19

    Catie:

    Fantastisch om te lezen wat jullie met zijn drieen meemaken nog een fijne tijd samen, groetjes en tot ziens

  • 23 Februari 2014 - 22:03

    Lonneke Rijpkema:

    Wat ontzettend bijzonder om zo met z'n drieën op weg te zijn. Geniet van alles wat jullie meemaken. Ik hoor het van de zomer met de BBQ
    Gr. Lonneke

  • 28 Februari 2014 - 17:27

    Willy Groenewege.:

    Hallo lieve allemaal, ben er dit keer niet direct uitgeknikkerd en maak ditmaal dus direct gebruik om jullie een heel fijne en bijzondere vakantie met elkaar toe te wensen. Heel veel mooie en bijzondere momenten met elkaar toegewenst. Met hartelijke groet, Willy Groenewege.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 46036

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: