Goodbye, awesome experience! Hello, New experience - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Goodbye, awesome experience! Hello, New experience - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Goodbye, awesome experience! Hello, New experience

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Maart 2014 | Australië, Perth

Tassen zijn gepakt, ik zit er alweer helemaal klaar voor. Vorige week mijn ouders maar weer eens uitgezwaaid. Na een heerlijke 3 weken alles aan hun te hebben laten zien, zijn ze weer terug. Helaas, kon me vader zijn haar niet sneller laten groeien waardoor dreadlocks niet gemaakt konden worden.

Vanaf onze laatste blog zijn we richting cape le grand gereden. Daar een aantal geweldige stranden bezocht. waar je je zonnebril meer nodig had voor het zand dan voor de zon. Het zand maakte ook een mooi squeezy geluid. het voelde alsof we in de sneeuw liepen!
Een aantal goede duiken gehad, een wandeling en daarna doorgereden richting Kalgoorlie. Wat je niet verwacht gebeurd toch. Als je ooit zelf door Australie heen reis, weet van wat je waar kunt zien dan moet je volgens mijn beleving Kalgoorlie bezichtigen. Het is een mining stad. In de middle of the dessert. Ik had verwacht dat er iets zou zijn, als je zeg dat het een stad is, maar zo groot had ik het me niet voorgesteld. Je komt vanuit het niets... De woestijn... in een stad. Ongelooflijk.
Hiervandaan reden we weer terug richting Perth, de laatste grote afstand.

Op naar Rottnest, het eiland wat werd ontdekt door de nederlanders en ze vernoemden naar rattenest.. Vanwege de quakka's. Het is eigenlijk een soort kleine kangaroo. Natuurlijk mochten wij degene zijn die de mooiste fotos hebben kunnen maken. Zelfs nog eventjes aangeraakt.
we hebben er een mooi rondje gefietst en hebben een aantal stranden bekeken, om er vervolgens op uit te gaan om te snorkelen. Wat me toch wel iets tegenviel, ik had er iets meer van verwacht.. maargoed je kan niet alles hebben natuurlijk. Wel nog een zeeleeuw zien zwemmen. Die lagen verderop hun batchelor beach.

Vorige week dan mijn ouders weer uitgezwaaid. Zodat ik mezelf klaar kon stomen voor mijn nieuwe trip.

Tassen zijn ingepakt, ik sta er helemaal klaar voor.. Wat ik eigenlijk al zo een ben. Het volgende avontuur gaat beginnen.. Azie.
Geen idee hoe lang ik hier ga verblijven, maar zodra me geld op is zal ik wel weer terugkomen.

Hieronder mijn brief naar Australie. Sorry is in het engels, maar google translate wil dat wel voor je vertalen.

Dear Australia,

There was a time when I thought; I was a grown-up.
There was a time that I thought; I made it.
There was that day that I set my first steps on your soil. That everything changed, I knew it straight away, I wasn't a grown-up and what did I make?
Thanks for showing me this culture, where everyone is so open and trustworthy. Where G'day mate is a wellknown greeting and where no-worries is the most common phrase. Which is true, as I never met someone with any worries. Giving me the opportunities to stay, work, celebrate, and experience with all the Australian famillies. Who all did show me around, teached and helped me.
Thanks for showing me this nature, where water is a problem, where mountains excist in any kind of shape and have their own coulour. Rainforrest, dessert, or ocean and beaches. Where every sunset looks better than the one you saw the day before. Where the stars are Unbelievable! Showing me the wildlife, animals which i have never seen or never heard of before. The birds, kangaroos, koala's, fish.
Thank you for all those great trips, which i enjoyed with everyone! All different, but still the same. Where every km was another adventure.
You changed me in the person i am now! I have gained some new skills and experiences which I wouldn't have had if I didn't meet you. Thank you Australia, and all the travellers, and everyone I have met up here. This were 2 great years and I look forward to see you again!!
Cheers!

  • 11 Maart 2014 - 10:41

    Rina:

    Thank you Stefan! For your beautiful stories wich you shared with us. We've enjoyed it very much!
    Good luck on your trip to Azië! A whole new experiance for you! Have fun, and take care out there!
    Warm greetings; Rina

  • 11 Maart 2014 - 11:55

    Catie:

    Hoi stefan
    Kort maar krachtig, mooie weken gehad. Veel plezier in Azie. Groetjes Catie

  • 11 Maart 2014 - 12:51

    Kees And Rita:

    Namaste,

    As you are almost an Asian traveller now we we have to greet eachother different. First we like to know if Australia already wrote back...
    We will check your fathers hair next friday and hear all the stories about their trip. As always we are very curious. Where will you start your trip in Asia? Indonesia? Bali we presume..
    Hope to see your Asia-story soon and maybe see some pictures of the places we also visited in Asia...

    Regards of the tropical city of Hoorn,

    Kees and Rita

  • 11 Maart 2014 - 15:57

    Stefan Blokker:

    Ha, Thanks everyone! Namaste Kees and Rita, The answer is no, Australia didn't write back to me yet.. Although a lot of Australian inhabitants did!
    Ill start in singapore (cheapest start for me) from where ill go to sumatra, indonesia... after that ? One big question mark..
    I hope i dont make the same pictures as you did, so it'll be always a guess for you where I have been :p

  • 15 Maart 2014 - 13:25

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan,fijn dat je je ouders weer een tijdje bij je hebt gehad en dat je ze veel van de mooie lokaties hebt kunnen laten zien. Ze zullen er ongetwijfeld van genoten hebben. Voor nu dan maar weer een heel voorspoedige reis en opnieuw veel mooie ervaringen toegewenst. Met hartelijke groet, Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 46041

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: