maybe its time for an update... - Reisverslag uit Northam, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu maybe its time for an update... - Reisverslag uit Northam, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

maybe its time for an update...

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Januari 2014 | Australië, Northam

Drie maanden geleden...
Drie maanden geleden, had ik de laptop op mij schoot en schreef een verhaal. Drie maanden geleden was mijn laatste verhaal!
Dan weet ik natuurlijk nooit meer wat er in de tussentijd gebeurd is, waarschijnlijk weer teveel om op te noemen!!

Goed vanaf Melbourne, de oversteek gemaakt naar Perth. Deze keer niet zozeer een roadtrip, maar gewoon gereden en geslapen waar we konden. Samen met mij reed Silvia, een Italiaanse dame. Die overigens niet kon/mocht rijden vanwege een aantal incidenten! Een aantal dagen gereden, met een kleine omweg door Waikerie. Waar ik bij Nick en Rita op bezoek was.
vervolgens richting Whyallah, om van daaruit richting Ceduna te rijden en de nullarbor!
Wat is zo bijzonder aan de Nullarbor? Wel, ten eerste het is een national park. Ten tweede het is een weg in de middle of nowhere. een kaal stuk land, waar je misschien een aantal mensen ontmoet. het is het park waar de woestijn de oceaan ontmoet, en een bepaald deel heeft de langste rechte weg.
Dag 1 een goede daad verricht.. een ouder echtpaar geholpen met het verwisselen van hun band, in de volle zon!
Dag 2 hadden we dan zelf de pech, een bearring in de achteras versleten.. waardoor we een aantal dagen vastzaten in de nullarbor roadhouse. gelukkig was het personeel aardig en kregen we gratis ontbijt en koffie, en een aantal spullen. hebben we de caves gezien en kregen we veel eten van reizigers, aangezien je niet met eten over de grens van sa naar wa mag of andersom.
Om eerlijk te zijn, het is niet de plaats waar je vast wilt komen te zitten, maar het was wel een hele ervaring.
Uiteindelijk verder gegaan, kwamen uit de nullarbor, en richting coolgardie gereden, waar hetzelfde probleem zich weer voordeed. we besloten om langzaam aan richting York te rijden.. 60km per uur op de snelweg!
In York was gelukkig nog mijn oude auto en heb k de gehele achteras vervangen.
Ook kon ik meteen weer beginnen met werken! Wat ook weer nodig was, na een half jaar gereisd te hebben. en geloof mij, ik was toe aan weer een beetje structuur!

Na het werk heb ik me kerst gevierd in Albany, met Rachel mijn Australische vriendin. zij en haar vader nodigde mij uit, wat wel heel vet was. Ondertussen veel muziek gespeeld, en dat deed me goed.
Uiteindelijk heb ik dan mijn reislied opgenomen, die velen van jullie misschien al gehoord hebben. zo niet, ik zal kijken of ik em hier op de site kan zetten. Anders een bezoekje aan me ouders! haha
Nieuwjaar heb ik gevierd in mt Barker, op een boerderij. wat heel gezellig was. heb me lied gelanceerd om iets over 12.
De dag erna ben ik met Toby en Rachel via Margareth river gereden. hebben we op een zeer dure plaats gecampeerd. Waar we dachtten dat we een gratis plekje hadden met uitzicht over de zee! Nee hoor in de ochtend een boete voor camperen. 2014 begint lekker zo! 50 dollar de man.
We zetten voort richting Freo, waar ik nog een aantal dagen verblijf bij Joy! Dat is, de moeder van een vriendin van Rachel!
Om vervolgens weer terug te keren naar York.
Terug in York kreeg ik een telefoontje van Ley.. of ik op een aantal paarden, een geit, schapen en de papegaai wilden passen voor een week.
gecombineerd met me werk. was een zeer geslaagde week. had alles hier in het huis. Inclusief een jacuzzi, die ik eenmalig gebruikt heb.
Het voelt alsof ik niets bijzonders heb gedaan, maar dat is niet zo! ik kijk nog elke dag, nouja meeste dagen nog me ogen uit!

tsja, wat kan ik nog meer zeggen.... Het voelt alsof ik klaar ben hier in Australie, ik heb alles gezien en gedaan wat ik wilde. Nu is het tijd voor wat anders. Verheug me op het feit dat mijn ouders langskomen. Zodat ik ze kan laten zien wat ik doe en gedaan heb.

Dat was het dan weer.. Tot over 3 maanden of zoiets!

Groetjes Stefan


  • 11 Januari 2014 - 07:07

    Arjen :

    Hoi Stefan,
    Leuk om weer eens wat van je te horen.
    Zeker een tijd terug 3 maanden.
    Ik wens jou nog maar het beste voor dit nieuwe jaar en nog maar even een hele fijne tijd daar in Australië
    Groeten en tot snel

  • 11 Januari 2014 - 08:14

    Stefan Blokker:

    Dank je Arjen!
    Dat was een snelle reactie!

    Hierboven heb ik een video geplaatst waar ik mijn song heb ingezet.
    Geniet ervan!

  • 11 Januari 2014 - 09:21

    Kees En Rita:

    He wereldreiziger!

    Het hoeft niet altijd een lang verhaal te zijn, als je maar even van je laat horen is vaak al genoeg. We lezen het verhaal altijd weer met veel belangstelling en plezier. Het gaat zo te lezen goed met je en dat is al heel mooi.

    Jij ook de beste wensen voor 2014 en geniet maar lekker van dat verre land. Leuk he dat je ouders je komen opzoeken? Als die ook maar niet besmet raken met het reisvirus?! Veel plezier met elkaar de komende tijd en laat ze maar de mooiste plekjes zien.

    groeten uit Hoorn, Kees en Rita

  • 11 Januari 2014 - 10:02

    Catie:

    Hoi Stefan
    De beste wensen , drie maanden is lang maar wat leuk om weer te lezen wat je allemaal beleeft hebt. We hebben je lied gehoort bij je ouders, veel plezier met ze en laat alles aan ze zien.
    Groetjes en tot ziens Catie

  • 11 Januari 2014 - 17:38

    Johan En Carla:

    Hoi Stefan,
    Leuk om weer eens wat te lezen van je. We zijn ook erg benieuwd naar alle foto's die je gemaakt hebt. Johan liet vanmorgen je lied horen en ik wist niet van wie dat was maar ik dacht wel dat klinkt als Stefan met de gitaarles en jawel hoor. Nog veel plezier daar en prachtig dat je ouders langs komen. Geniet ervan!
    Groetjes van fam. Beerepoot

  • 12 Januari 2014 - 07:45

    Stefan Blokker:

    Ja de beste wensen nog maar voor 2014! Ik zal me best doen om iets meer van me te laten horen, maar ben druk bezig met het maken van muziek!! haha
    Ik denk dat ik ze laat ontspannen op t strand!
    Oh, de foto's wordt wat moeilijker Carla, na dat de batterij van de camera leeg was heb ik hem niet meer opgeladen :p
    Ik zal kijken wat ik kan doen, heb een aantal foto's in de video gezet.

    Groetjes!

  • 14 Januari 2014 - 21:11

    Judith Rood:

    Hoi Stefan , leuk om weer wat te lezen over wat je allemaal doe en mee maak, natuurlijk ook nog de beste wensen voor 2014!

  • 08 Februari 2014 - 11:32

    Esther:

    Hoi Stefan,
    Ik heb je website weer eens opgezocht en bewonder je lef en zelfstandigheid om zo in Australië te zijn en rond te trekken. Dat had ik niet op jouw leeftijd! (en nu nog niet, haha)
    Je zult wel denken:"wie is dit nu?" Maar ben de schoonzus van Willem en Rita. Met verjaardagen kan ik altijd even lekker met je ouders kletsen.
    Over enkele dagen zijn ze er he.
    Ik wens jullie nog een top-tijd!
    Groeten, ook aan hen volgende week!

  • 08 Februari 2014 - 13:09

    Carolien Vriend:

    Hoi Stefan,

    Samen met je vader en moeder wensen we je hele gezellige weken.
    Tot ziens en groeten.

  • 14 Februari 2014 - 19:49

    Annelies Van Diepen:

    Hey Stefan en ondertussen ook je vader en moeder bij je. Ik hoop dat jullie een gezellige tijd met elkaar hebben en zoveel mogelijk nog samen zien en ontdekken.
    En voordat ik het ga vergeten, wat zeer goed mogelijk is maar dan ben ik vast de eerste, alvast een fijne verjaardag in het verre, warme Australie. Geniet van de weken met je ouders, allemaal de groetjes uit het hele natte, natte, regenachtige Wognum.

    Groeten Annelies

  • 15 Februari 2014 - 20:23

    Annemarie:

    Hoi Stefan,

    Net je mooie song beluisterd !! Ik weet van wie je dit zangtalent hebt hoor !! Wens je heel veel plezier met je vader en moeder. Laat je moeder ook maar eens lekker zingen bij een kampvuurtje, terwijl jij gitaar speelt. Anders verleert ze het ......
    Enjoy ! Gr. Annemarie (zangmaatje van je mams)

  • 16 Februari 2014 - 14:06

    Johan En Carla:

    Hoi stefan
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Een gezellige dag samen met Paul en Lucella!
    We hopen dat jullie een hele mooie tijd hebben in Australie , geniet ervan en tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 46052

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: