pinguins, Melbourne, great ocean road, Lexia, Adel - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu pinguins, Melbourne, great ocean road, Lexia, Adel - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

pinguins, Melbourne, great ocean road, Lexia, Adel

Door: Stefan Blokker

Blijf op de hoogte en volg Stefan

18 April 2012 | Australië, Waikerie

Weer veel te lang geleden dat ik wat geschreven heb, misschien valt het voor jullie mee, maar ik maak zoveel mee dat kan je je niet voorstellen. Na de bruiloft, nog 1 dag helemaal niets gedaan, ja sphritzland ontdekt met Eyal. het is het land waar je over loopt en er water uit de grond omhoog komt. Je kan er ook alleen maar oplopen tijdens eb.

Om naar sphritzland te gaan, moet je een aantal hindernissen afleggen, door boze koeland en langs de wombat hole. aan het eind van onze reis hebben we een mooi landkaart gemaakt.

Verder moesten we, er was niets meer te zien in Toora en Daan, Eyal en ik besloten om dinsdag te vertrekken richting Melbourne. Eyal met de bus en Daan en ik besloten om via Phillip Island richting Melbourne te trekken.

Op phillip Island hebben we eerst pinguins bekeken, en daarna zijn we illegaal op een parkeerterrein van het strand gaan slapen. De dag erna konden we naar Tom en Ronni. En toen we de dag erna belden, kon het niet meer. Wij in stress in de auto want we hadden verder geen plannen. Uiteindelijk laat aangekomen in ST Kilda, backpackersland in Melbourne, en bij toeval kwamen Tom en Ronni net thuis zodat we alsnog konden blijven slapen, gelukkig!

Melbourne is een mooie stad, maar met een auto moet je er niet komen, gelukkig kon ik de parking permit gebruiken.

Daan besloot om niet meer verder te reizen met mij, ik besloot om zo snel mogelijk Melbourne uit te gaan. Bij toeval kwamen we Eyal weer tegen, eerder de dag had ik hem al gesmst, alleen het nummer was verkeerd.

Donderdag avond vroeg cupcake Casey of we nog uit wilden gaan in Melbourne, dit bleek in een local pub. no worries, het was gezellig! met Eyal zou ik de great ocean road gaan doen, we zochten op t internet voor meerdere mensen, want dat zou wel gezellig zijn. De laatste dag (zondag) kwamen we Carolin tegen en zij was bereid om mee te gaan! Carolin is een duitse meid.



Maandag ochtend, de dag begon en we reden weg uit melbourne. ik kan moeilijk beschrijven wat we onderweg gezien hebben, het is mooi, geweldig. Onderweg kwamen we langs een plaats waar ik mijn eerste koala heb gezien. veel plaatsen waar je toch even moet gaan kijken en een foto maken.

We overnachten ergens midden in de bushbush, waar toch nog heel wat mensen aan het overnachten waren. Met een goed glas gooon en een lek luchtbed heb ik geslapen. De dag erna was vroeg opstaan om de 12 apostels te zien bij zonsopgang, helaas voor ons was het deze dag bewolkt en ijskoud. Goed de weg voortgezet naar de grampians. hier zouden we 2 dagen overnachten. een nieuw luchtbed gekocht, nieuwe gooon en we vonden midden in het bos een mooie plek. We maakten een kampvuur en gingen na wat heerlijk gooon op slapen! de volgende dag gingen we een wandeling maken, van zo ongeveer 6 uur in totaal. we beklommen een berg, er was niet echt een pad. We klommen over rotsen en het was een zeer mooi uitzicht aan het einde. Totdat we weer terug moesten. een aantal keer verdwaald en de rest van de wandeling een paar emus gezien, die voor ons op het pad liepen!

Overnachting was weer op dezelfde plek alleen was het dit keer anders, s' nachts waren er veel geluiden en zagen we een possum, tijdens het verzamelen van hout kwam Eyal een scorpioen tegen, en in de ochtend wanneer we aan de koffie zaten zagen we een kangaroo vlakbij langshuppelen!



Deze dag zouden we naar Adelaide rijden, maar onderweg even een tussenstop voor wat benzine, internet, en de garage.. Jawel de achterklep wilde niet meer open. nog steeds vind ik het ernstig dat ik zelf geen gereedschappen heb, want dat scheelde me anders 20 dollar! goed de nacht hebben we in het plaatsje coolapyn doorgebracht. veel gooon gedronken, en uiteindelijk de dag erna in Adelaide aangekomen.

De reden van Lexia in de titel is dat de auto gedoopt is tot Lexia. officieel fruity Lexia.



Nu zijn Eyal en Carolin vertrokken, ik wacht nog 1 dag en vertrek morgen richting Morgan, om te gaan wwoofen en werk te gaan zoeken in die richting.



oja het is heerlijk om de reacties te lezen van iedereen! dat doet me goed, helaas kan ik niet alles beantwoorden omdat ik vele malen minder internet heb dan wat ik gewend was in Nederland.

Ik heb volgens mij niet eens vermeld dat jullie (mijn volgers :p) me ook kunnen bellen, +61 4 103 79 131



het is genieten en er is zoveel te doen, dat is onvoorstelbaar! Deze week ging wel heel snel voorbij, en het gevoel was alsof het 3 weken was ? apart..

groetjes!

UPDATE: ondertussen, vanwege het probleem dat ik deze blog niet kon posten, ben ik doorgereden van Adelaide naar waikerie. ik zit nu weer bij een WWOOF host. erg gezellig daar. Ze telen komkommers. Ik met nog 4 andere WWOOFers uit allemaal verschillende landen! het is geweldig. Het uitzicht is over de Murray river, en dat is prachtig. Volgende keer meer hierover!

  • 18 April 2012 - 06:18

    Dionne:

    Wat gaaf om te lezen steef! Geniet er maar lekker van he! xx

  • 18 April 2012 - 07:29

    Ellen:

    Ik lees het al, je drankgebruik is nog net als thuis! xx

  • 18 April 2012 - 10:43

    Kees En Rita:

    Leuk stukje weer Stefan. Wat ben jij toch een mazzelaar dat je deze reis kunt doen! Een nadeel is wel dat je nu besmet bent met het reisvirus en dat betekent gewoon dat je na thuiskomst in NL gewoon weer de kriebels krijgt om weg te gaan. Veel plezier verder en wij hebben nog niets gelezen over de door jou voorziene ontmoeting met de vrouw van je dromen...

  • 18 April 2012 - 14:06

    Joery:

    Blij dat je het naar je zin heb jongen! Neem een drankje op mij daar doe ik dat hier op jou (of meerdere (A)).

  • 18 April 2012 - 16:53

    Willem, Rita En Boys:

    Alweer een mooi reisverslag, fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Kom je daar ook trein- of buskaartjes tegen? Zelf met OV reizen zal wel te duur zijn, maar misschien vind je wat op een perron of op straat. Willem wil zijn verzameling graag uitbreiden.

    Hartelijke groeten uit Franeker

  • 18 April 2012 - 20:15

    Margriet.ursem:

    Stefan wat heb je mooie verhalen, je geniet lekker. Hoe is het met je Engels, je wordt zeker internationaal? Kijk je uit voor enge beesten s,nachts op het strand.nou veel plezier Gr. Margriet

  • 24 April 2012 - 18:44

    André B.:

    Hey neef,

    Erg tof om je verhalen te lezen. Gelukkig heb je ook daar genoeg dorst!

    Ik hoop dat je nog ontzettend veel plezier gaat beleven en nog veel gaat ontdekken. (alsof je dat nog niet gedaan hebt)

    En ohwja, niet te veel gooon hè, want dan worden de dames alleen maar jonger en knapper. ;)

    HAVE FUN!!!!

  • 29 April 2012 - 08:44

    Willy Groenewege.:

    Ha stefan, heb van de week je moeder en zusje even gesproken en hoorde dat je het erg naar je zin hebt, hetgeen je ook uit je verslagen wel op kunt maken. Wens je nog een heel mooie tijd toe. Groetjes, Willy.

  • 30 April 2012 - 13:59

    Elvera Kooijman:

    Vanmorgen leuk met je moeder staan praten, tijdens de koninginnen borrel in zwaagdijk-west. Hoorde toen van jou reis door canada. Je schrijft leuk over je belevenissen alsof je een boek leest. Veel succes en dat je nog meer leuke dingen mag meemaken en mensen mag ontmoeten.

    Groeten Elvera Kooijman

    p.s. ken jou naam ook via Daan en Emily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 46079

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: