Riverland, cucumbers, Work, Broeder - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Riverland, cucumbers, Work, Broeder - Reisverslag uit Waikerie, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Riverland, cucumbers, Work, Broeder

Door: Stefan Blokker

Blijf op de hoogte en volg Stefan

01 Mei 2012 | Australië, Waikerie

Daar ben ik weer, gesetteld in de riverland. Langs de Murray river. Weer aan het wwooffen. Laat ik beginnen bij de zaterdag, alleen doorgebracht in Adelaide, waar ik rustig mijn eigen ding kon doen, Adelaide bezichtigen en het zoeken naar een nieuwe wwoof host. Adelaide bezichtigen was voor mij vrij eenvoudig, ik liep van de ene kant van de stad naar de andere, om vervolgens rustig aan in het park een wwoof-host te zoeken en daarna weer terug te lopen naar het hostel. Eenmaal daar aangekomen wat mensen opgezocht om wat gooon te gaan drinken.
Zondag, voor het eerst alleen in mijn eigen huis/auto reizen. apart, maar zeer goed te doen: dat betekent voor mij, wegenkaart op de bijrijdersstoel, muziek op luid, en plankgas!

Na een mooie trip door de suburbs van Adelaide, een eindeloze lange snelweg, een gesloten brug een zeer moeilijke beslissing moeten nemen.
Er zijn meerdere wegen die naar Waikerie leiden, 1 op een dirtroad, de ander op de verharde weg..

Via Morgan moest ik de plaats, Weston flat zien te vinden. Een zeer grote plaats met wel 4 inwoners!

Aangekomen bij de WWOOfing, Rita en Nick, erg gezellige mensen. Ze wonen aan de murray river, een zeer mooie plaats! Ik met mijn mede WWOOFers, die overal vandaan komen, helpen met de komkommers, die op een biologische manier worden geteeld.

De andere WWOOFers zijn: Tetsuya, (Japan) hij is 30 jaar. Is alweer 7 weken bij Nick en Rita. Hij kwam naar Australie om een engelse studie te volgen en besteed zijn overige maanden om aan zijn 2e visum te komen bij Rita en Nick. Dan Jessica (Taiwan) zij is 24 jaar. Leuke dame, die ook met name voor haar engels naar Australie is gekomen. Dan Julie, een Belg, ook 24 jaar oud en is ook al veel te lang bij Nick en Rita, volgens mij nu al zo een 9 weken! En dan is er nog Jack, (engeland) hij is 20 jaar, hij kwam 1 dag na mij, verder bestaat zijn dag uit: werken tot 1, dan lunch, in de zon liggen, workout, workout, workout, rennen, en na het avondeten naar bed. Hij neemt geen koek, cake, ijs, of noem maar op, want dat is slecht voor zijn lijf!

Waar was ik, hmm, 1 voordeel van de japanner en taiwanees, ik hoef geen foto's te maken.

Elke dag rijden we naar waikerie ongeveer een half uur rijden, om de compagnon van Nick te helpen met de komkommers.

Van de week naar Renmark gereden om te bezichtigen, Nick had wat nodig, en ik kon mee. Verder ben ik opzoek naar werk, heb me al bij allemaal verschillende instanties aangemeld, maar er is nog niets uitgekomen. Mijn intenties zijn om nog een week tot anderhalf te blijven, evengoed verder zoeken naar werk en anders een andere richting zoeken.

Afgelopen zondag zijn we naar Burra gereden met zijn allen, behalve Jack, want hij had zijn workout. In Burra zijn we naar een apple cider maker geweest, wat geproefd en wat gekocht voor bij het avondeten. Daarna een cappucino in de coffeeshop! Om vervolgens de kopermijn te bezichtigen. Toen we weer op de weg terug waren begon Tetsuya met de muziek van Lily Allen mee te zingen, om zijn engels te oefenen. Op het liedje fuck you.

Het eten is zoals ik nu bijna altijd heb getroffen, heerlijk! Rita is een geweldige kok, ze heeft ook een cafe die alleen nog geopend is voor touringbussen en of de boot.
Voor de rest is de cafe ons onderkomen. helaas geen bar aanwezig.
Wat mij leuk leek was eens broeder te maken voor de Australiers, dit leek mij de ideale gelegenheid, alleen het mislukte totaal. Uiteindelijk hebben we er een toetje van moeten maken, waar iedereen zeer over te spreken was!

Goed, Lexia is gewassen en ik ga mijn laatste kwartier anders benutten op het internet!

Groetjes uit Australie!!

P.S.
Wist je dat je 2 knoppen op de wc had in Australie?
1 de kleine behoeftes en 1 voor de grote behoeftes.


  • 01 Mei 2012 - 05:31

    Dionne :

    Wat maak je veel mee vind het erg leuk om te lezen! Xx

  • 02 Mei 2012 - 17:19

    Lucella:

    Hey Stefan
    zo te lezen gaat het goed met je, en geniet je volop, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. groetjes en een dikke kus

  • 06 Mei 2012 - 18:58

    Johan En Carla:

    hoi Stefan, je hebt het wel naar je zin daar, je schrijft ook leuke brieven dus we genieten allemaal mee hoor.
    We zijn vanmiddag even bij je ouders om de koffie geweest en Lianne had mooie foto's van je tussen de komkommerplanten en ze vertelde dat je nu sinaasappelen ging plukken. mooi dat je steeds werk hebt.Rob z'n leventje is ook veranderd , dat heb je wel van hem gehoord denk ik.Het is een leuk meisje hoor. Nou we kijken weer uit naar je volgende brief, geniet van alles!

  • 17 Mei 2012 - 18:58

    Kees En Angelique:

    Hey Stefan, je ben al weer een tijdje onderweg maar nu toch ook echt eens een reactie van ons. Wat gaaf zeg wat je allemaal meemaakt! Wat zul je als een volwassen man terugkomen. We hebben al een heel stuk gelezen wel oppassen dat jezelf geen Australieër wordt. Veel plezier daar nog, wij gaan ons voorbereiden op kermisborrels en de verjaardag van je moeder. groetjes Kees en Angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 46069

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: