Walking on the wallpaper - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Walking on the wallpaper - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Walking on the wallpaper

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

03 Juli 2013 | Australië, Darwin

Wauw, wat gaat de tijd snel. Ik mag alweer meer dan 2 maanden het land uit zijn en weer vele nieuwe ervaringen opgedaan hebben, maar ik kan niet beseffen dat het alweer zo lang terug is.
De laatste maand ben ik weer wat aan het roadtrippen geweest. Van Perth naar Darwin. Niet, zoals velen van jullie denken, hetzelfde als wat ik al gedaan had. Dat was van Darwin naar Perth! haha.

Mijn reisgenoten waren; Patrick, een duitse jongen die niet veel meer wist te zeggen dat over poep en seks ging. En! Ik bedoel letterlijk!
Hij heeft 1 dag een weddenschap gedaan, dat hij 24 uur lang niets over poep en seks zou gaan praten. 's morgens begon hij met zijn koptelefoon op om muziek te luisteren. om 13.00 uur deed hij die af en probeerde wat te praten. om 13.03 versprak hij zich!
Al met al een goede gast, maar zeer geliefd op zijn internet, wat me een beetje tegenviel.
Dan Jeremy, een franse jongen, die in tegenstelling tot andere frans sprekenden, juist met andere nationaliteiten wilde reizen. Hij was de enige de travellers die al eens eerder een roadtrip gedaan had. Ik kon het goed met hem vinden en hij had een hoop te vertellen!
Lena, een duitse dame. Na de eerste ontmoeting in kings park in Perth zeiden Jeremy en ik tegen elkaar.. tja een beetje verlegen dat kan.
Dat is alles wat ik van haar weet. (denk ik.. misschien.. ofzo..)
Je begrijpt wat ik bedoel.

het voelde als een nieuwe roadtrip, toch was het niet wat ik verwachtte. ik wilde nieuwe dingen ontdekken wat ik misschien ben vergeten te doen. toch viel alles zoals het hiervoor ook ging, en kwam er niets nieuws.
Toch was er verandering, wat op zich helemaal niet zo verkeerd is. Ik kan zeggen dat ik de west coast gezien heb in 2 verschillende jaargetijden, en dat in de lente de beste tijd is om de westcoast te bezichtigen.

Doordat ik nog geen nieuwe camera gekocht had, heb ik weinig fotos gemaakt, en zoals ik zei was het veel minder spectaculair.

Waar ik mezelf heel apart voelde, was wat de titel verklaard, in Lake argyle.
Ja ik was terug in het gebied wat ik zeer mooi vond. Zo mooi zelfs dat toen ik in Nederland was, een foto van Lake Argyle als bureaublad achtergrond plaatste. Nu stond ik op dezelfde plek, en het voelde alsof ik me in mijn eigen computer bevond. niets dat was veranderd! Een heerlijk moment.

Na nogmaals een kangaroo geraakt te hebben met Mr. REd. Ben ik dan weer beland in Darwin. Hoe zeer ik er ook naar uitkeek om weer op een plek te zijn waar ik al eens eerder geweest ben, hoe erger ik teleurgesteld ben.
Niet dat ik ervan moet huilen, maar alles is precies zoals het was. Hetzelfde als naar huis gaan na een jaar. Misschien op een paar kleine dingen na.
Goed, ik heb voor mezelf besloten zo snel mogelijk Darwin te verlaten. Wanneer ik nieuwe reismaten gevonden heb, vlieg ik door naar Cairns. Waar ik alles nog weer moet ontdekken!!

Meer is er niet te schrijven.
Het zal wel weer een tijdje duren voordat ik weer wat nieuws heb, waarschijnlijk in Cairns.

Groetjes,
Stefan

  • 03 Juli 2013 - 08:01

    Catie:

    Hoi Stefan, een kortje deze keer, maar wel leuk om te lezen wat je nu weer beleefd en ervaren heb. Veel plezier in Cairns en dat je weer veel nieuwe ervaringen op mag doen, groetjes uit Nederland, Catie.

  • 03 Juli 2013 - 08:27

    Stefan Blokker:

    Dat was een snelle reactie Catie! Bedankt en groetjes terug!

  • 03 Juli 2013 - 20:16

    Lisa:

    Mijn complimenten voor de titel! Haha ;)

  • 06 Juli 2013 - 14:56

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan, zijn de kangoeroes nu veilig voor je, of wordt het drie maal scheepsrecht? Hoop dat er een mooie reis met veel nieuwe indrukken mag volgen. Hoor/lees het de volgende keer weer. Met hartelijke groet, Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 46063

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: