Roadtrip, Spoonmode, Lexia, Uluru, Alice Springs! - Reisverslag uit Katherine, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Roadtrip, Spoonmode, Lexia, Uluru, Alice Springs! - Reisverslag uit Katherine, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Roadtrip, Spoonmode, Lexia, Uluru, Alice Springs!

Door: Stefan Blokker

Blijf op de hoogte en volg Stefan

28 Mei 2012 | Australië, Katherine

hi there! i'm back.. Goed, laatste keer dat ik wat schreef is alweer een paar weken geleden, ik ben ondertussen met gevaar voor uitdrogingen, kettingbotsingen doorgegaan. Waikerie was fun, voor zolang het duurde, maar mijn dromen zieden dat ik door moest gaan. Het was namelijk zo dat ze in Waikerie en de riverland omgeving, geen job voor mij hadden.. in ieder geval voor dat moment. slechte timing zoals ze het ook wel noemen. Mijn droom zei daarentegen, ga richting Darwin en probeer het daar opnieuw!

Nog geen dag na mijn geweldige droom kreeg ik een sms bericht van Eyal, hij vroeg of ik van plan was om richting uluru en alice springs te gaan.. hierop antwoorde ik JA! dus meteen mijn auto klaargemaakt, en dat is het mooie aan wwoofen.. je werkt sochtends, en in de middag ben je vrij. ik bracht mijn auto voor een wheel alignment naar de garage. Kocht olie en een olie filter en deed de service by myself!
toch lekker als je een beetje achtergrond heb van de auto. moest toch even terugdenken aan de zomerbaan bij autoservice cees rood. alleen nu moest ik onder de auto liggen. Goed.. de wheel alignment was geen succes, althans de auto trok nog steeds naar links. Bleek dat er een band versleten was, eigenlijk best wel erg versleten.

de rest van de dagen gespendeerd met het fixen van de car en vrijdag ochtend na bijna een maand bij de wwoofing te zijn geweest, vertrokken naar gawler. om Eyal en twee dames op te halen voor de roadtrip. Katharina, oftewel Rina zoals wij haar noemen is een duitse dame en Emma een franse dame.

Op naar Flinders ranges, een nationaal park waar we een mooie wandeling maakten. Voordat we dat bereikten campeerden we in de achtertuin van een kerk, en na het eten net voordat we wilden slapen.. kwam de buurman op bezoek! die wilde graag weten wie zijn nachtburen waren.
de volgende dag maakten we een wandeling in flinders ranges en aan het eind van de dag waren we op weg naar coober pedy!
Oja Eyal en ik hadden het goed geregeld. ik slaap in de auto en Eyal bracht zijn tent mee waarin hijzelf slaapt. de dames hadden de keuze bij wie ze wilden slapen! haha!
Op weg naar coober pedy hadden we bijna een crash.. gelukkig kon ik mijn stuur kunsten showen! back on the gravel road again!
Coober pedy, de underground city. we verbleven in een ondergrondse rest area. waar het zo ongeveer 23 graden is. dit is de temperatuur voor zowel winters als zomers. we kregen een rondleiding door de mijn en de gids vertelde over de verschillende grondlagen en de verschillende soorten opal. hetgeen waar ze naar opzoek zijn. de volgende dag vonden we coober. een knuffel kangaroo die momenteel gesetteld is onder de motorcap.
we bezochten een ondergrondse kerk en een huis.
We vervolgden onze weg naar Uluru, we kwamen aan op het moment van de sunset. zagen de verschillende kleuren over Uluru en reden weer weg. Uluru is een gebergte in het midden van de dessert. de aboriginals gebruikten de rotsformatie voor allerlei faciliteiten, en voor hun is het nog steeds een heilig gebergte. Dat was 1 van de redenen dat we de berg niet wilden beklimmen.

op een half uur gelegen rest area, bekeken we de sunrise. we klommen smorgens vroeg op een heuvel, brachten koffie mee en zagen de sunrise over Uluru en de kata tjuta. Deze dag maakten we een wandeling rondom de Uluru en bezochten we de Kata tjuta. om vervolgens weer op dezelfde rest area te overnachten.
Kings canyon. dat was het volgende avontuur. voor mij was dit mooier dan de uluru, en het was gratis. we deden een wandeling van 6km en in het midden konden we gaan zwemmen, in heerlijk ijskoud water.

vanaf kings canyon reden we richting alice springs, onderweg zijn we gestopt voor een krater. om vervolgens richting de mc donell ranges te gaan. ook hier weer een mooie rest area gevonden vanwaar we een heel mooie sunset zagen. helaas lag ik onder de auto om de uitlaat te repareren. die was gebroken tegen de demper.
helaas een touw hielp niet lang, maar de volgende dag kon ik om ijzerdraad vragen.
Nu is het gerepareerd, met een blik bonen.

mc donell ranges was mooi. we deden een goede wandeling en op de terugweg langs een bosbrand. Eigenlijk de eerste die we zagen, later vertelden ze ons dat ze het express doen zodat het gevaar voor een grote bosbrand uitblijft.
back in alice springs, Eyal en Emma afgezet in een hostel. Rina en ik reden naar de dichtbijzijnde rest area en overnachten in de auto. We ontmoette een nederlander daar, wie ik mijn boek gaf. de dag erna zagen we hem niet meer, maar er lag rijst op de auto.
We verbleven 1 dag in alice springs, haalden Emma weer op, Zeiden goodbye to Eyal en vervolgden onze weg naar Darwin. En hoe kan ik het zeggen, beter kan ik het niet treffen met 2 dames in de auto :p
trouwens, momenteel vechten ze niet meer wie er naast me komt liggen ;p

oke, vanaf alice springs reden we naar de mataranka, en raad wie we tegenkwamen, jawel Sander de nederlander. we trokken een aantal dagen met hem op, wat wel chill was.
De mataranka zijn hotsprings, en dat was heerlijk warm water. we vervolgden de weg naar katherine gorge, liepen daar een rondje en zeiden vaarwel tegen Sander.

daarna gingen we naar de daly river, een rivier die erg warm is.
verbleven daar een aantal uur en vertrokken richting de lichtfield national park. onderweg de robin falls gezien en daar overnacht. de volgende dag was Emma ziek. dus we reden niet erg veel. we bleven tot een uur of 2 bij de robin falls en reden daarna richting litchfield.
daar een aantal watervallen gezien en gezwommen, om vervolgens richting een day rest area te gaan. alleen toen bleek dat de hekken gesloten waren en Rina de auto wilden keren, zaten we vast. en echt een gat van zeer groot een zeer breed had ze over het hoofd gezien. goed no worries. na wat ge emmer de auto weer op de baan. en ergens langs de weg gekampeerd.
Nu 2 weken en een paar dagen later, eindelijk gearriveerd in Darwin. nu proberen om een geschikte locatie te zoekn om te overnachten en voor werk, en dan zullen we wel weer zien wat de volgende roadtrip wordt. heb er nu al zin in!

Soms is het moeilijk te schrijven, of beter gezegt te beschrijven, wat ik allemaal zie en doe. Wilde paarden die over de weg renden, kamelen, dooie kangaroos, eagles, een kudde koeien, die van het ene weiland naar het andere gebracht moesten worden en daarbij een weg moesten over steken. en dat waren rond de 5000 koeien of misschien wel meer.
We verkeerden in spoonmode, dat betekent de slappe lach hebben, later werd het banana mode of noem een mode. ik eet de lekkerste dingen, waar je normaal niet eens aan denkt. een broodje kaas met tomaat, komkommer, avocado restanten van het avond eten before, en sweet chilli sauce. of pindakaas met honing, mijn favoriet. of pindakaas met jam, pindakaas met choco pasta. broodje tuna met sweet chilli sauce. Het is erg lekker! avondeten bestaat uit rijst, pasta, of aardappelen!

meer heb ik momenteel niet te vertellen, heb het heerlijk naar me zin! het is warm, savonds is soms wat kouder, maar ik slaap naast Rina in de auto dus zoveel kouder is het ook niet..
bij Uluru was het extreem koud, overdag extreem heet en savonds extreem koud.
lxia leeft nog en zo ook coober! still in front of the car!

goed!
see ya!
Stefan

  • 28 Mei 2012 - 08:45

    Kees En Rita:

    Mooi verhaal weer Stefan! Zo te lezen gebeurt er daar meer dan in Zwaagdijk-west... Groeten uit het tropisch warme Hoorn. Kees en Rita

  • 28 Mei 2012 - 09:49

    Johan En Carla:

    Toch handig dat je bij Cees een opleiding hebt genoten om auto's draaiende te houden. Leuk om te lezen dat je heerlijk geniet met aardige mensen om je heen. Het is in Zwaagdijk ook mooi weer, hopelijk houden we dit een tijdje. gr, Carla en Johan

  • 28 Mei 2012 - 11:03

    Willy Groenewege:

    Ha Stefan, weer een leuk reisverslag! Hoop dat je ook de volgende weken weer van alles en iedereen om je heen zult genieten.Met zonnige groet vanuit Nibbixwoud, Willy.

  • 28 Mei 2012 - 13:13

    Jolanda:

    Hoi Stefan, wat kan je het toch allemaal mooi omschrijven.
    Wat heb je je uitlaat handig gemaakt, met een blik bruine bonen?
    Stefan ga lekker door met genieten, groetjes van de Dekkertjes.

  • 28 Mei 2012 - 16:16

    Ingrid:

    JIj vermaakt je wel daar Stefan, is een jaar wel lang genoeg...?
    Gelukkig worden wij hier ook verwent door het weer, dat mag van mij ook wel tot kerst duren.
    Doe je wel een beetje rustig aan met die meiden, hihi
    Veel plezier weer he, ben benieuwd naar je volgende belevenissen.
    Liefs van ons allemaal.

  • 30 Mei 2012 - 04:06

    Andre B:

    Zo stefan! Jij heb het maar weer mooi voor mekaar met je chickies in de car!

    Wel makkelijk dat je zelf de auto steeds kan maken, scheelt je een hoop poen!

    Echt cool man wat je daar allemaal meemaakt! Geniet ervan!

  • 04 Juni 2012 - 15:56

    Lisa:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Stefan!

  • 04 Juni 2012 - 19:50

    Chris Baesjou:

    Stefan,

    geweldig om te lezen hoe je je reis ervaart. Ik ben best wel een beetje (erg) jaloers op je. That's live men!
    Binnenkort begint hier de Zwaagdijker kermis, maar dat kan lang niet op tegen wat jij allemaal meemaakt.
    Geniet er van en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Chris

  • 08 Juni 2012 - 04:29

    Stefan Blokker:

    Haha, Thanks voor alle reacties! Is het nog steeds zulk mooi weer daar? hoorde van de week dat het zuinig was met de zomer in Europa!

    Succes met de kermissen daar!! Dat mis ik wel een beetje.

    ja Andre, dat is het leven van een backpacker, haha!

  • 08 Juni 2012 - 19:46

    Bert,linda,boys:

    Hai stefan, wat een fantastisch avontuur beleef jij! Lucella vertelde over dit blog,dus ff nieuwsgierig naar je belevenissen. We wish you a lot of fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 4183
Totaal aantal bezoekers 46071

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: