Appartement, work, normal life!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Appartement, work, normal life!! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Appartement, work, normal life!!

Door: Stefan Blokker

Blijf op de hoogte en volg Stefan

30 Juni 2012 | Australië, Darwin

Oke oke, hier ben ik dan weer, terug in het Nederlands. Voor degenen die niet zo goed zijn in engels :p

Laatste keer dat ik schreef, misschien nu 2 weken geleden.. Was ik zo blij, ik had werk gevonden in een hotel. Als housekeeper nota bene! Ook schreef ik over Rina dat ze terug kwam naar Darwin, speciaal om mij terug te zien. Ik voelde me gevleid!
De maandag op mijn eerste werkdag kreeg ik een sms bericht, voor een appartement. Ik had een paar dagen eerder een mail gestuurd naar iemand die een kamer over had, en ze stuurde me dat ik het kon gaan huren! Blij natuurlijk, dubbel blij, want die woensdag zou Rina aankomen!
Oke kamer gechecked en het was een goede kamer. De rest van de kamer is ook geweldig! Ik deel de kamer met Emma, die toch nog steeds in Darwin blijft.. Af en toe kan ik haar niet begrijpen, ze blijft maar klagen, maar uiteindelijk heeft ze het erg best! Goed, de gedeelde lounge en keuken deel ik met nog 2 dames, Christine een Ierse dame van 30 jaar en de dochter van de vrouw van wie we de kamer huren.

We mogen gebruik maken van het internet, wat me nu alweer compleet gek maakt. 4 maanden lang heb ik moeten doen zonder, beter gezegd nauwelijks.. Dan is het gaaf en spannend als je je email eens checkt! of dat je je reacties op facebook ziet. Je zou een half uurtje kunnen benutten om iedereen terug te antwoorden, om daarna weer door te gaan met waar je mee bezig bent. Tegenwoordig is de grootste verslaving INTERNET. Dan ten 2de, als je dan op internet zit, doe je waarschijnlijk iets niet zinvols (behalve het lezen van mijn verhaal natuurlijk :p) zoals; spelletjes, filmpjes, etc..

Oke sorry, ik liet me even gaan!!
Aan de andere kant, kan ik voelen dat ik nu compleet aan het veranderen ben. Je gaat dingen waarderen, die je nooit hebt gewaardeerd. Zo heb ik laatst badhanddoeken "gekregen" van het hotel. Ik vroeg of ik er een paar mocht meenemen, omdat ik 1 van mijn reis badhanddoeken vergeten was. Het zijn weliswaar oude handdoeken, maar dat mag de pret niet bederven. Wanneer je jezelf afdroogd, niet te beschrijven!! alsof er een engeltje over je heen piest! haha

Dus ik beschik nu over een goede badhanddoek!

Daarnaast merk ik hier iets merkwaardigs, wanneer ik warm en bezweet "thuis" kom, dan zijn mijn voornemens om een koude douche te nemen. zet ik die eenmaal aan, dan is gewoon warm water al ontzettend koud. Had ik ook in de zee, iedereen zei; dat is lekker warm water. Ik stap erin en denk bij mezelf: Wow dat is koud, vijf telen later merken me voeten dat het warm water is. :s
Daarna pas jump ik in t water.

Oke terug naar het vliegveld, ik haalde Rina op, en het was als vanouds! geweldig om haar weer terug te zien, en ik weet het was ook zo wederzijds. Op dat moment, sliepen we nog in de caravanpark, niet ver van het vliegveld vandaan!
Die zaterdag erop vertrokken we pas naar ons nieuwe onderkomen.
In de dagen dat Rina hier was deden we een hoop dingen, gewoon omdat we alles eruit wilden halen wat erin zat.. Echter ze moest al eerder weg dan ik had gedacht, dit mede doordat de vlucht goedkoper was en anders duurde het te lang. Die maandag zou ze vertrekken, maar die zondag zei ze dat ze eigenlijk nog niet aan een relatie toe was. Ze had al onderdak geregeld voor de laatste nacht. Voor mij kwam dit erg hard aan, maar ik kan het allemaal wel begrijpen, ze heeft een moeilijke tijd gehad, en een aantal problemen. Ze gaf als argument dat ze mij niet in haar problemen wilde mee slepen en dat de afstand voor de aankomende tijd toch wel aan zich doet vreten.
Mijn tegenvoorstel was echter, dat ze niet naar het hostel hoefde te gaan als ze niet wilde.. Ik bedoel, we kunnen gewoon met elkaar omgaan. Ik kan niet boss op haar zijn of iets dergelijks. Ik ben wel verdrietig, dat het zo moest lopen, aan de andere kant teleurgesteld want ik liet haar eerder al weten dat als ze er voor zou gaan het een volle 100% moest wezen. En dat al nu in 1000 stukken.
Goed, ik kom er wel overheen! Aan de andere kant, keep the memories. Is wat iedereen me verteld, en die heb ik! genoeg zelfs!
Ze is uiteindelijk gebleven, en ik heb haar de volgende avond veilig naar het vliegveld gebracht. Uitgezwaaid, maar wetende dat ik haar zeker nog eens ga terugzien!!

Voor nu is het leven weer zoals ik niet wil! Slapen, Werken, INTERNET, eten, slapen.
Met mijn werk heb ik 2 dagen in de week vrij, ik ga proberen dit nog op te vullen met ander werk, zodat ik zo snel mogelijk weer een volgende roadtrip kan doen!
Het casino heb ik nu uitgesloten, als ik daar te veel naar toe ga word ik nog verslaafd ook :p en tot nu toe heeft het me maar een beetje geluk gebracht, niet genoeg!

Laatst heb ik een boek gekocht met de titel: Poor dad, Rich dad.
Het gaat over een man die is opgegroeid door 2 vaders. Zoals hij beweerd. Hij heeft een vader, de arme ofwel die gestudeerd heeft en als leraar werkt, maar hij luistert naar de vader van een vriend van hem. Die is gestopt met leren, op 13 jarige leeftijd.
Hij noemt ze rijke en arme vader. Het is een interessant verhaal. Met allemaal soorten stappen. Zo zijn er 6 stappen die hij allemaal uitgebreid beschrijft. Nu ben ik bij de vierde stap, daar word ook over de oprichter macdonalds geschreven!
De stappen zijn: 1. De rijken werken niet voor geld. 2. Leren van financiele literatuur. 3. creer je eigen business. 4. De geschiedenis van belastingen. 5.de rijken invent geld. 6. werk om te leren, werk niet voor het geld.
Een goed boek om van te leren, om om tegaan met geld!
Dat is precies wat ik nodig heb, want ik heb nog steeds niks!

Iets totaal anders! Maandag ga ik een les mediteren volgen. Het verhaal vooraf luidt als volgt:

Je kan iedereen onderscheiden. Ofwel het zijn mensen die alleen maar aan het feesten zijn, en die niets willen zien van de natuur en dergelijke, of je hebt de mensen die overal de tijd voor nemen, en als het mogelijk is zo snel mogelijk weer uit de stad vertrekken om de natuur weer in te gaan. Deze mensen zijn allemaal spiritueel aangelegd :p zoals ik het beschrijf dan.. Velen doen aan mediteren, of kunnen erover praten. Zelf heb ik het nog nooit gedaan, aan de andere kant doe ik het al. Niet denken, en zorgen dat je hoofd leeg is.
Maandag zal ik zien hoe het me vergaat, en of het interessant genoeg is voor me!

Ja, ik mag wel zeggen dat ik aan het veranderen ben. Zelfs eten koken, wat toch elke keer weer de vraag is, wat je wilt gaan koken.
Omdat ik geen dag voorbij wil laten gaan zonder iets gedaan te hebben, ben ik vandaag mijn auto wezen uitruimen, wat een teringzooi zeg!! Maar nu kan ik zo doorgaan met de volgende roadtrip! alleen zal ik even een paar weken moeten wachten :p
Echt, ik kan niet meer stil zitten, ik wil weer langs de weg. eten maken op een gaspitje, soms op de grond, als het meezit op een tafel! Nieuwe avonturen aangaan, nieuwe mensen leren kennen!

Begin me nu een beetje te ergeren aan Emma, ze is vaak aan het klagen, als dingen niet lukken wordt ze vrij snel chagarijnig. Als ik dan eens een dagje niet heb gelachen, denkt ze dat ik ergens mee zit! Gisteren stuur ik haar een sms dat ik laat thuis zou komen, vanwege me werk.. kon er niks aan doen, krijg ik een sms later of ik er nog aan dacht om op tijd terug te zijn, omdat zij daarna moest werken. Ook met het kopen van producten.... Dat is een gedoe, ze wil alleen maar het luxe kopen, waar ik natuurlijk geen geld voor heb, maar ik ook totaal niet nodig heb. En dan niet alleen met het kopen van eten. Laat haar een SALE bord zien en het is hoogstwaarschijnlijk dat ze het koopt! Ze heeft zelfs een 2de backpack gekocht!! Dat gaat nooit meer passen in de auto :p Verder, als ze dan eens iets mist, geeft ze al bijna mij eerst de schuld terwijl ik niet eens weet wat ze bedoeld. Met de pedicab bikes, ik had mijn waterflessen bij me, wordt ze boos op mij dat ik niet aan haar denk!! grumble..
Goed ik probeer er maar het positieve van in te zien, iedereen kan alles tegen mij zeggen en doen, waarschijnlijk weet iedereen dat al. Als ik er niet mee eens ben zal ik dat laten blijken en zeggen. Al met al, ben ik ook gelukkig dat ze er nog is, scheelt weer in de benzinekosten, en de kosten voor de huur!! hehe!!
Oke ik probeer niet te klagen, misschien even wegschrijven doet wonderen. vandaar deze lange blog over van alles en nog wat!

Ik ben een tevreden persoon, die laatst al de mooie fotos op facebook heeft gezet, omdat hij over INTERNET beschikt. We bekijken het over de zonnige kant, DOOR internet heb ik met mijn famillie kunnen skypen voor het eerst in 4 maanden tijd!! Heb ik mijn vrienden gesproken via viber, en waarschijnlijk gan we nog skypen met zijn allen!! DOOR internet ben ik in dit appartement terecht gekomen!!

Van de week heb ik een mail gestuurd naar al degene met wie ik deze reis begonnen ben, lekker in het Nederlands. Heb Daan de jongen met wie ik eerst heb gereisd even gesproken via de mail, en zo ook een email verstuurd naar Eyal, die nog steeds in China zit!

Iedere stap is een ervaing op zichzelf!
Wie er niet van leert komt geen stap vooruit!

Alles kort samengevat: Ik ben een gelukkig persoon, ondanks me INTERNET en zonder geld!!

Owja! Dan nog iets zeer merkwaardigs. Het is hier intussen winter, maar het is vele malen warmer dan bij jullie, ondanks dat het zomer is!! :p wilde ik jullie even meegeven!

To live a life, dictated by the size of a paycheck, is not really a life!

groetjes!
Stefan...

• 01 Juli 2012 - 15:28

Willy Groenewege.:

Ha Stefan, jongen, over levenslessen leren gesproken! Wat een leuke verslagen, zowel in het engels als ook in het nederlands. Wens je nog veel meer goede, leuke en fijne (emotionele) ervaringen toe, met misschien wat meer money in the pocket toe. Met een hartelijke groet, wederom vanuit Nibbixwoud, Willy Groenewege.

• 02 Juli 2012 - 13:37

Stefan Blokker:

Hey Willy! Ik vind het hartstikke leuk dat je mijn verhalen nog steeds volgt! Ik kijk altijd uit naar de reacties, en om eerlijk te zijn.. ik verwachtte een reactie van u! Wat me nu te binnen schiet, 18 jaar geleden zat ik nog bij u op de peuterspeelzaal. En nu bent u 1 van mijn trouwe volgers haha!

hartelijke groet vanuit Darwin. Stefan!

• 02 Juli 2012 - 18:01

Mariette De Zeeuw:

Hoi Stefan.
    Lees en volg je verhalen met heel veel plezier. Positieve verhalen en ook de minder leuke dingen die je mee maakt, samen onvergetelijke herinneringen die je reis bijzonder maken.
    Groeten Frans en Mariette

• 02 Juli 2012 - 18:01

Mariette De Zeeuw:

Hoi Stefan.
    Groeten Frans en Mariette

• 02 Juli 2012 - 20:13

Dustin Hoffman:

Hey stefan, hierzo je oude buurjongen van zwaagdijk-west.
    Me ouders hebben een feest gegeven 25 jaar bruiloft en je moeder was daar ook bij, vroeg hoe het met je ging en zei dat je weg was, ik zei waarheen, australië, Ik was verbaast en had dat niet gedacht maar super tof om te horen een droom komt uit lijkt me geweldig, Ik lees je verslagen super leuk. Succes verder en ik hou je in de gaten haha. Hoop op een dag samen met mijn vriendin kelly ook zo`n reis te kunnen maken. Goodluck Dustin

• 05 Juli 2012 - 10:56

Willy Groenewege.:

Ha Stefan, wat een leuke reactie. Zal je verslagen blijven volgen. Met hartelijke groet van je juf uit lang vervlogen tijden.

• 06 Juli 2012 - 17:47

Annelies Van Diepen:

Hey Stefan, ik blijf het zeggen jij maakt nog eens wat mee. Geweldig om je avonturen te lezen, ik waan mezelf bijna in Australië. Gelukkig zijn wij ook reislustig, zo belanden wij de komende vakantie helemaal in België. Erg jammer dat je niet langer van ''de liefde'' mag genieten maar dat mag de pret niet drukken, geef de hoop niet op!
    Op naar je volgende avontuur...
    Groetjes

• 06 Juli 2012 - 17:51

Annelies Van Diepen:

Op naar je volgende avontuur...
    Groetjes

• 06 Juli 2012 - 17:52

Annelies Van Diepen:

Ik open met een standaard zin... dat heb je vast nog niet door. Ik hou het erin.

Groeten

• 10 Juli 2012 - 08:27

Kareljudith:

Met plezier je verslag gelezen. Wat een levenswijsheid heb je al. Ongelooflijk voor een knul van 22, isn't it. We wisten niet wat we hoorden toen je vader ons vertelde dat je in Australië was. En zo te lezen gaat het je goed. Wat leer je dan ook je ouders te waarderen die dagelijks allles voor je doen he. Maar goed dat je daar normaal helemaal niet bij stil staat. En ja lieve Stefan, bij levenswijsheid horen ook teleurstellingen, waar je volgens mij goed mee om kunt gaan. Ook leer je op zo'n reis geen te hoge verwachtingen te hebben, waar je in het dagelijks leven ook mee te maken krijgt. Stefan nog even een betuttelende raad, wees zuinig op jezelf, voorzichtig en succes en plezier. Groetjes Kareljudith.

• 17 Juli 2012 - 11:39

Stefan Blokker:

hee!hee!! leuk alle reacties!! Ik ben blij dat jullie ze met veel plezier lezen!

Hee Frans en Mariette, ja that's life. Minder leuke dingen en leuke dingen, waar je alleen maar van leert!

Hee Dustin, Thanks voor je reactie! en nog gefeliciteerd met je ouders!! Ik kan maar 1 ding tegen je zeggen.. je moet het echt doen!

Annelies, ik blijf het zeggen.. Ik maak wel eens wat mee :p
    Belgie! sounds good! het makt niet uit hoe ver je van huis bent, als je van huis bent voelt het al als vakantie!!

Hee Karel en Judith! Leuk dat jullie mij ook volgen!! nee ben een knul van 21 jaar! haha,