Darwin, Hotel, Change, Guitar... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Darwin, Hotel, Change, Guitar... - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Darwin, Hotel, Change, Guitar...

Door: Stefan Blokker

Blijf op de hoogte en volg Stefan

21 Juli 2012 | Australië, Darwin

Vandaag, om precies te zien 5 maanden geleden vertrok ik uit Nederland, om voor een vlucht van 11 uur naar Hongkong te vliegen.. Vreemd als ik er zo naar kijk, het lijkt als gister. Het lijkt zo lang, maar kan het nog zo voor me zien.. en ondertussen toch alweer zoveel hebben kunnen doen, ervaren, zien en meegemaakt.

Oke, nu ongeveer twee weken geleden sprak ik over het mediteren, denk ik althans :p
Het aparte, ik heb het nog niet gedaan. Die maandag was ik vergeten dat het er was en daarna heb ik in 2 weken lang teveel geld uitgegeven. Laten we beginnen bij het begin; Er kwam iemand te logeren bij Christine. Deze man, 40 jaar maar gedroeg zich als iemand van 25.. Was manager van een hostel in melbourne, jackson manner. Ik heb veel van hem geleerd, en als ik ooit eens in Melbourne kom, kan ik zo voor hem aan het werk. Hij had namelijk nog ander werk, als timmerman min of meer. Toen ik hem foto's liet zien wat ik heb gemaakt, in ieder geval geholpen, was hij meteen verkocht! Goeie gast, alleen we hebben teveel gefeest, en zoals jullie weten... Drank is inmens duur hierzo, dus ik was zo door mijn zuurverdiende geld heen.
Goed, mag ook wel weer eens wat feesten..

Dan verder, werken in een hotel is goed! Alhoewel, het salaris niet zeer hoog is, ze vele verwachtingen van je hebben in te weinig tijd. Soms kom je wel eens spullen tegen in de kamers, die je mag mee nemen, met name eten en drink waren.. Alcohol is duur, behalve als je flessen vind op de kamers!! haha,
Ondertussen al 1 bier, halve fles rum, en vandaag een kwart fles whiskey.. verder nog wat eten. Dan een mobiele telefoon met lader, wat ik vond in de prullenbak..
En, eigenlijk niet gevonden, maar wat ik zo nu en dan meeneem van het hotel, handdoeken, badhanddoeken, vloerhanddoek, gezichtwassers, koffie, melk, shampoo, body lotion, bath gel, conditioner, suiker.. Maar met name koffie!! haha!

Ik ben geen dief, de meeste handdoeken zijn kapot, kan dus niet worden gebruikt in de kamers, alleen de koffie dan :p

hmm, verder kan ik niet zoveel meer vertellen, heb vandaag een gesprek gehad met een jongen die graag de westcast wil gaan doen, hij heeft zijn eigen auto en ik vroeg hem hoe hij er tegen over stond om met 2 auto's te gaan..!
Dan morgen (zondag) ga ik vissen met een Italiaan!
En mijn laatste uitgave, althans voorlopig.. is mijn gitaar!! En de naam is: Bessie!
(moet ik degene noemen die deze naam verzonnen heeft, zou het een eer zijn voor deze jongen om met zijn naam in mijn blog te komen..?)
Oke, Rob Beerepoot heeft deze naam verzonnen! Het is een naam van lang geleden, maar onze eerste gitaar songs zijn gespeeld in dat kleine kerkje in Nibbixwoud Bessie!!

Oja ik wou nog wat kwijt!! als ik niet vervelend ben :p
Soms, heel soms, is het leven een cirkel.. wat je ooit eens hebt gedaan komt je hele leven terug.. overal.
Voor mij in dit geval is het met werk. Ik heb altijd gezegd, ik wil alles hebben gedaan en ervaren.
Ik begon bij Jos en jolanda Schoordijk, en ik heb daar zoveel mogen leren, daar ben ik hun nog steeds zeer dankbaar voor! Alles wat ik daar heb geleerd komt overal terug. Op het moment ben ik nog steeds aan het housekeepen, maar elke keer wanneer ik een deur open, denk ik weer even terug aan het schoonmaken in de kantine.
Dan heb ik al vermeld, over de auto, en nu nadat ik phil heb ontmoet, als timmerman. waar ik gewaardeerd word om te bouwen, wat ik geleerd heb van Monch dakkapellen, ook heb ik Phil foto's laten zien van kozijnen en deuren, wat ik aan mijn vader te danken heb.
en als je alles zo bekijkt, is de wereld zo klein, en alles wat je leert gewoon in cirkels om je heen draait.

haha, nog iets geweldigs horen, als je dan geen ervaring hebt en het toch probeert, heb je opeens ervaring!! Ik heb vande week in een restaurant gewerkt als kitchenhand. 1 dag tot nu, en hij zou me weer bellen, maar dat heeft hij nog niet gedaan, aan de andere kant, hoeft het voor mij ook niet meer, want het is totaal geen job voor mij! :p
maarja, heb nu wel ervaring!! haha!!

oke, dat was het voor vandaag, ik spreek jullie allemaal wel weer!
laat een berichtje als je het hebt gelezen ;) ik vind het geweldig om alle reacties te lezen!

groetjes uit Darwin! Waar het nu dan echt winter begint te worden, 28 graden overdag, maar vannacht 15 graden, waar het vorige week nog 21 graden was!!

Stefan!

  • 21 Juli 2012 - 14:26

    Rob Beerepoot:

    Wat een prachtige naam voor de gitaar zeg!! We moeten binnenkort maar weer eens gaan skypen, dan kan je ons de hele boevenbuit laten zien! Wel goed om te lezen dat je misschien als timmerman aan de slag kan, da's een stuk leuker dan schoonmaken. Hoe gaat het trouwens met de amstelgriepjes? Heb je ze nog steeds of heb je die met de amstel bij ons gelaten? we spreken elkaar! Rob

  • 23 Juli 2012 - 11:36

    Beun:

    Ben je al naar warner brothers movie world geweest?
    Zo niet? DOEN!!
    En kun je nog een beetje gitaar spelen? Want die ga je zeker gebruiken om meiden te versieren haha Als je zon mini shampo flesje kan scoren voor me moeder die spaart ze
    En verder ga ik donderdag in me eentje 12 feesten in bulgarije mijn missie?
    Een groep zoeken om op de bierfiets te gaan haha en ook geen bootjes kijken
    ik las net dat ik binnekort wel aanwezig zal zijn bij de skype sessie dus dan spreek/zie ik je!!

  • 25 Juli 2012 - 09:41

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan, ik zie je inderdaad nog staan op de parkeerplaats bij Deen vlak voor je vertrek. Dat dit inderdaad alweer 5 maanden geleden is, is bijna niet voor te stellen, maar als je al je ervaringen in de afgelopen maanden bekijkt, lijkt het al weer veel langer. Ook bij dit verslag hoef je je niet af te vragen of je het naar je zin hebt, het genieten van alles, springt eruit. Zoals elke keer, wens ik je weer veel geluk, plezier en gezondheid toe. Met hartelijke groet, Willy.

  • 25 Juli 2012 - 12:21

    Stefan Blokker:

    Ja Rob, Goed idee, iedereen moet aanwezig zijn dan :p Heb je wel door dat je nu ook een beetje beroemd ben omdat je in mij blog voorkomt!! Vergeet de amstelgriepjes, die heb ik alleen in Nederland!

    ha Beun thanks voor de tip! ik zal eens kijken of ze die hier draain :p niet dat ikhet zo heb op films en dergelijke anymore haha!! Ik wens je veel plezier in Bulgarije, en alsje Julia zie! doe haar de groeten, en Mick ook naturlijk!! haha!
    Ik denk wel dat het je gaat lukken, om die mensen te vinden! maak een shirt :p

    Ja Willy, dat is alweer 5 maanden geleden. onvoorstelbaar.. Ik zie me daar ook nog staan. en wat je zegt ja dat klopt. Als ik alles op een rij zet met alles wat ik heb gedaan lijkt het alsof ik al jaren weg ben!
    Goed dat het genieten uit mijn verhalen sringt! want ik geniet volop, totaal geen spijt van dit besluit!

    groetjes!!


  • 31 Juli 2012 - 22:57

    Christa:

    Hoi Stefan,

    We zijn net terug van vakantie in Orlando/ Miami, erg leuk gehad trouwens. Was nu m'n mailtjes en jouw reisverslag aan het lezen. Dat je alweer 5 mnd in Australie zit!! Tijd vliegt inderdaad, maar ik merk wel dat je erg geniet en ook veel ervaringen opdoet. Dat is leven he?!
    Kijk je ook nog naar de Olympische Spelen?

    Groetjes

  • 05 Augustus 2012 - 09:23

    Lonneke Rijpkema:

    Hoi Stefan,

    door de verslagen vanuit Australië krijg ik bijna weer heimwee.
    Toen ik las dat je nieuwste aanwinst Bessie heet, dacht ik gelijk aan het kerkje in Nibbik. En ...ik weet nog wel dat jullie begonnen met gitaar spelen.
    Kun jij je nog herinneren dat we met de klas naar een trainingsavond van de bereden politie in Amsteredam waren? Ik zat toen met Rob en jou in de auto en jullie zaten heerlijk mee te zingen met Dikkertje Dap, volgens mij van VOF De Kunst. Zo zie ik je nu weer gaan over de Australische wegen...
    Ik hoop dat ik je nu weer wat regelmatiger kan volgen en dan lees je vast nog wel wat van me.
    Geniet en neem alles goed in je op of leg het vast.

    Groetjes van Lonneke

  • 05 Augustus 2012 - 11:32

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan,je ziet het hè, je wordt nu zelfs door twee "oud" juffen in de gaten gehouden. Hou je het dus wel een beetje netjes daar? Met hartelijke groet, Willy.

  • 08 Augustus 2012 - 09:04

    Stefan Blokker:

    Bedankt weer voor de nieuwe reacties!! Ja Christa, ik kijk zo af en toe de olympische spelen. Alleen ze zenden hier alleen de australische atleten uit. Toevallig vanmorgen een samenvatting gezien van de medaille winnaars van gister, waaronder Epke! ze zeggen hier op televisie: "Epke Zonderland, his body is a wonderland"

    Hee Lonneke, Leuk dat je me verslagen ook leest! haha, ja ik kan me nog wel zoiets herinneren ja, maar ik zingen in de auto? ik kan het me niet voorstellen :p maar hier zing ik wel keihard mee met de muziek! vaak country roads of yellow lemon tree!
    Bessie is ook afgeleid van het kerkje in Nibbixwoud. waar ik mijn eerste stapjes heb geleerd!

    haha, Willy.. Ik ga nu me best doen om mezelf te gedragen, ik moet ook wel inderdaad.. Gevolgd worden door 2 "oud" juffen is natuurlijk niet zomaar iets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 46068

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: