Back, Chill, Lexia, Darwin again, Me - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Back, Chill, Lexia, Darwin again, Me - Reisverslag uit Darwin, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Back, Chill, Lexia, Darwin again, Me

Blijf op de hoogte en volg Stefan

10 Augustus 2012 | Australië, Darwin

"En in het zuiden wacht een vrouw nog steeds op mij alleen, ze heeft flessen vol tequila en flessen vol gin, en dan neem ik me gitaar mee en (m'n gouden ring) DAAR GAAN WE WEER"

Prachtig nummer van Blof, maar altijd als ik het hoor blijf ik me vergissen in het part gouden ring en daar gaan we weer. Goed, voor nu komt het wel goed van pas.. DAAR GAAN WE WEER! Back on the road again, nog niet bijna :p
Aanstaande zondag laatste werkdag en dan dinsdag weer starten met een nieuwe roadtrip!! kan niet wachten.
Daarom neem ik nog even gebruik van het moment dat ik internet heb..

Het plan is om met een andere auto, van een duitse jongen Sebastian, en met 5 andere personen richting het westen te rijden. Naar Broome om precies te zijn, vervolgens zal ik doorrijden naar Perth, maar allereerst zal ik een poosje in Broome blijven. Goed, mijn medereizigers, is ook wat. Ik dacht een leuke zweedse mee te nemen, maar dat ging niet door :p ze koos voor een andere optie. Die eerder vertrok, dus het lag in ieder geval niet aan mij :p
Met mij reizen onder andere; Kat een engelse dame, Shaun een Aussie, en Emma, dan in de auto van Sebastian rijden als het goed is een Canadeese dame en een engelse dame. We hebben alle voorbereidingen getroffen en zijn klaar om de weg weer op te gaan!

Dan wat ik heb meegemaakt de vorige weken, zonder Emma was het wel rustig, ik heb eerlijk gezegd weinig gedaan. Ben op internet aan t zoeken geweest naar mogelijke reizigers voor de westcoast, heb een rondje gelopen in de botanic garden, wat zeker de moeite waard was! en ben met de Italiaanse jongen (Boris) wezen vissen, maar uiteindelijk niets gevangen.
Nadat Emma weer terug was heb ik nog steeds niet veel gedaan, kon alleen niet meer zoveel op de pc als daarvoor :p maar dat maakte me niet zoveel uit!
Vorige zondag heb ik geskypet, Met allemaal mensen die aan het skypekeutelglijden en krooshappen waren. Dat was lache!! Was er toch nog even bij zo.
Daarna de maandag, gewone werkdag en daarna Astrid Goedhardt van het vliegveld gehaald, en haar Darwin laten zien. (Astrid woont in dezelfde straat als mij in Nederland, toevallige ontmoeting) Was wel leuk om weer eens iemand bekends te zien!
Goed, ondertussen ook alweer afscheid genomen, zo snel gaat dat. En niet alleen afscheid genomen van Astrid, ook van Sylvan. Een franse jongen die ook in het hotel werkt. Hij was de enige met wie ik een normaal gesprek kon hebben, aangezien de rest van mijn "collega's" altijd chinees, koreaans, of taiwanees praten en misschien 2 woorden engels spreken: "hello, housekeeping".

Oke, dat neem ik terug, soms zeer frustrerend, maar op zich ook wel fun, met handen en voeten proberen uit te leggen wat je bedoeld, en er zitten er een paar tussen die wel redelijk engels spreken. Ik heb het er op het begin heel hard tegenopgezien, maar het is me uiteindelijk toch gelukt! Het is ook wel weer jammer dat ik weg ga.

Dan, gisteren nog even naar mindil beach geweest. een markt die elke donderdag en zondag is. Ik ben er al meerdere malen geweest, maar deze keer heb ik een paar foto's en videos gemaakt. Daarnaast nog even een cd gekocht met didgeridoo muziek!
Ha, nogmaals mijn auto leeggehaald en opnieuw ingericht, hopelijk past het nu allemaal goed!

Het is altijd leuk om dan de vorige blog te lezen, en dan ga je na wat je allemaal in die tussentijd weer hebt gedaan. Daarnaast probeer ik ook de reacties in de gaten te houden, en ik verbaas me iedere keer weer, wanneer er iemand voor de eerste keer reageert. Dat is zo een goed gevoel, dan weet je dat iemand meegeniet met de verhalen. En natuurlijk blijft dat gevoel ook van degene die altijd even iets achterlaten! *I got something in my mind*

Ja! Jaja!
Ik heb, officieel 23 Juli tot mijn geluksdag gedoopt! Deze dag heeft echt iets met mij, en nu ik het schrijf springen de tranen zelfs in mijn ogen!
23 juli is een zeer speciale dag geworden voor mij.
Deze dag heb ik ook besteed om mijn oma te bellen! 23 Juli, de verjaardag van mijn opa en trouwdag van mijn opa en oma! 23 juli, de dag waarop ik geslaagd ben voor mijn rijbewijs! 23 Juli, de dag waarop ik exact 5 maanden in Australie verbleef! 23 juli!

Wel, ik heb weer genoeg geschreven, ik ga me heerlijk vermaken met een biertje! Vanavond gaan we met de gehele groep op stap, hopelijk gaat alles goed, want we zullen nog een aantal weken met elkaar optrekken!! haha!!
Spreek jullie allemaal!!

warme groetjes,
Verbrande Stefan!!

  • 10 Augustus 2012 - 19:00

    Lucella:

    hoi stefan

  • 10 Augustus 2012 - 19:25

    Lucella:

    Hoi stefan
    je geniet er nog steeds erg van, en wanneer wij aan het skypen zijn zien we hoe jij geniet met een grote bik smile,veel plezier op je volgende road trip

  • 10 Augustus 2012 - 19:25

    Lucella:

    Hoi stefan
    je geniet er nog steeds erg van, en wanneer wij aan het skypen zijn zien we hoe jij geniet met een grote bik smile,veel plezier op je volgende road trip

  • 11 Augustus 2012 - 14:31

    Stefan Blokker:

    hoi mam,
    bedankt voor je reactie! ik ga zeker veel fun maken op me volgende roadtrip! komt helemaal goed.
    maarem, bedoel je big smile? :p

  • 11 Augustus 2012 - 17:15

    Willy Groenewege.:

    Hoi,hoi,again. Zoals je merkt, kijk ik bijna elke dag even of er weer nieuwe verhalen vanuit het verre Australïë zijn binnengekomen, en zowaar, vandaag was het weer zover. Ik reageer dus maar direct, omdat ik begreep dat je er weer snel vandoor gaat en het misschien weer even zonder internet moet stellen.Jongen,ik vraag me zo langzamerhand echt af, hoe jij weer in dit kikkerlandje moet acclimatiseren na al deze ervaringen, (op verschillend gebied) die zoveel indruk op je maken. Wat bijzonder, dat 23 juli zo'n speciaal plekje in je hart inneemt. Een dag dus, om voor altijd te koesteren! Hoop wederom, dat er nog heel veel prachtige en bijzondere dagen/ervaringen zullen volgen. Met warme groet, Willy.

  • 12 Augustus 2012 - 12:32

    Joery:

    Hee kerol. Goed om te lezen dat je je nog steeds vermaakt. Groetjes

  • 12 Augustus 2012 - 19:25

    Catie:

    Hoi Stefan
    Wat fantastisch leuk om te lezen dat je je zo vermaakt en wat een schat aan ervaringen doe je op. Heel veel plezier en tot je volgende verslag.
    Catie

  • 26 Augustus 2012 - 16:14

    Buurvrouw Marion:

    Hoi Stefan heb van je ouders het mail adres van jou gekregen met de vraag om ook eens iets te schrijven,vandaar dat ik nu even in de pen klim om dat dan ook te doen. Het is altijd leuk om te lezen dat een nog zo jong iemand zich zo goed kan redden in een land aan de andere kant van de wereld.
    Maar ik heb het al aan Tamara gezien die maar een paar maandjes weg was en niet eens zo ver wat een schat aan ervaring je er mee op doet. Wanneer je terug komt ken je gelijk ook een hele mengelmoes aan andere talen. Onder tussen zijn wij natuurlijk geen echtee buren meer omdat wij wel al verhuisd zijn. Maar wij zullen wel op de hoogte blijven of via de mail en anders wel weer eeen als je ooit weer terug bent Ik zou zeggen geniet er maar van in volle teugen want ondanks alles is het weer voorbij voor je het weet en zit je weer in het vaste patroon van ons kleine kikkerlandje groetjes van de leeuwtjes en ook speciaal van je vroegewre oppas Tamara

  • 29 Augustus 2012 - 20:48

    Annelies:

    Hoi Stefan, ik ben weer helemaal bij. Het lezen van je verslagen is leuk, maar je moet er wel even voor gaan zitten. En dat doen we dus. Succes met je nieuwe trip en tot je volgende verslag.
    Smaken de biertjes daar een beetje?

    Groeten uit Wognum

  • 02 September 2012 - 13:56

    Yvonne:

    Lieve Stefan,

    Ik weet niet zo goed te reageren, veel dingen, gevoelens, manieren van omgaan met situaties zijn bekend voor mij. Je schrijft heel leuk en heel eenvoudig alsof het de gewoonste zaak van de wereld is, maar het is heel bijzonder. Juist door dit alles wil ik iets bijzonders terugschrijven, maar het kan niet, er zijn geen woorden voor. Ik zal je van nu af aan volgen. Het is een hele mooie reis en ik ben erg benieuwd. Ik zit nu waarschijnlijk achter aan computer waar jij ook heel veel achter gezeten heb, namelijk bij je ouders.

    Veel plezier,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 46076

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: