roos, sheep, cows, horses, sharks, camels, possoms - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu roos, sheep, cows, horses, sharks, camels, possoms - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

roos, sheep, cows, horses, sharks, camels, possoms

Blijf op de hoogte en volg Stefan

14 September 2012 | Australië, Perth

Life is what YOU make of it! Always look on the bright sight of life.

Ben ik weer! Na een ongelooflijk lange, heerlijke reis van Darwin naar Perth!
Het is echt ongelooflijk wat ik allemaal gedaan heb, en ik zal proberen het zo goed mogelijk te beschrijven.
Het begon allemaal op de zondag avond, 2 dagen voordat ik zou gaan vertrekken. We zaten met heel de groep bij elkaar. Sebastian en zijn groep, Ik en mijn groep. Waar we een meningsverschil hadden over de reis.. Waar we afgesproken hadden Kakadu over te slaan wilde Sebastian het toch doen. Zo we besloten voordat de roadtrip ook echt begon ieder ons eigen weg te gaan. haha, alles opgezet en dan niet samen reizen is op zich wel raar, maar het zei zo.

Oke, eerste dag reden we naar Litchfield. Had ik al eerder gedaan, maar Kat nog niet, en het maakte mij niet uit om het nog eens te doen. Heerlijk om al die watervallen nog eens te zien. Te zwemmen in t frisse water, goed om af te koelen.
Na Litchfield doorgereden naar Katherine, waar we onderweg even een kijkje namen in een klein dorpje.. Haha en Again Kat wilde een rondje rijden om te zien hoe zo een outback dorp eruit zag. tot onze verbazing was er een zeer mooi uitzichtpunt over een groot meer. Goed idee, uitzicht was goed.
Verder gereden naar Edith falls. rondje gelopen en gezwommen. Om daarna in t donker naar de volgende rest area te reizen. Onderweg een sign tegen gekomen voor de Katherine hotsprings. Dus volgende dag terug gereden naar de hotsprings.
Onze wegvervolgd naar de WA/NT border. Hmm, dit is zo een punt wat ik dan vergeet. wat gebeurde er eerst en wat daarna?
Goed dat ik alles schrijf in mijn Reisdagboek haha!!
Ja we sliepen die nacht vlakbij de border en hadden een aantal glazen gooon gedronken. Dat betekende voor mij de volgende dag een gooonover. De border. Geweldig, auto volgeladen met voedsel, mochten we de helft niet meenemen over de grens, en zo slim als dat wij waren hadden we de avond ervoor pasta gegeten in plaats van onze aardappelen voorraad! dus klein stukje terug gereden om (gedwongen) al ons eten op te eten. Ik bedoel gedwongen, ik zat nog steeds in mijn gooonover en had totaal geen honger, maar ik wilde me eten niet weggooien!
Na de tijdreis, de grens over gaf ons 1 1/2 uur langer die dag, zijn we beland bij Lake argyle. Dit is 1 van de grootste meren in Australie. Waar we de camping bekeken en ze een zwembad hadden dat een uitzicht had over de lake, besloten we te blijven.
Die avond na het eten bekeken we de kaart, voor de gibbs river road. Toen er een man naar ons toe kwam en ons wat informatie gaf. (onthoud dit) :p
De volgende dag de dam en de lake bekeken van dichtbij om vervolgens naar kununurra te rijden. Stukje verder gegaan, zwemmen in een pool waar we 140 handgemaakte treden naar beneden moesten lopen. (132 volgens onze telling)
Het plaatsje Wyndham een uitzicht bekeken waar 5 rivieren bij elkaar komen, naar een bar geweest, zonsondergang gezien en ergens een rest area opgezocht. De dag erna stond in t teken van de gibbs river road. Een erg lastige weg te rijden en na 2,5 uur een rivier bereikt die we niet passeerden. terug gereden naar Emma gorge. wat een zeer mooie plek was.
Tegen de avond doorgereden naar een rest area tegen over de bungle bungles. Een national park, waar we niet met onze auto in konden. Dus volgende dag een lift probeerden te krijgen. Rond een uur of 8 in de ochtend daar gestaan met onze mooie spandoek "Bungle us in please!". De enige mensen die ons passeerden op dat tijdstip, waren de man en de vrouw van Lake argyle, die ons de informatie gaven. Zij verontschuldigden zich dat ze niemand een lift konden geven. Aardige mensen.
De meeste mensen gaan er rond 6 uur smorgens in, dus we besloten terug te lopen naar de rest area en een dagje niks te doen. Waar ik de motorkap opende en concludeerde dat ik geen coolwater meer had. De buurman kwam een kijkje nemen en zei dat hij monteur was geweest en mij wel wilde helpen. Geluk bij een ongeluk. hij zorgde ervoor dat alles weer perfect was! Thanks!. Die middag kwam John naar ons toe en zei dat we alle 4 mee konden rijden met hem en zijn vrouw Kay. We hadden een lift!! Die avond speelden we de game sequence met de buren die onze auto repareerden. De Bungle Bungles zijn geweldig, een heel apart soort landschap. waar we met veel plezier een gorge bezochten en veel hadden gelopen. Om toch maar weer eens de man en de vrouw tegen te komen. Zij waren zo blij dat we een lift hadden gevonden. En again, zij verontschuldigden dat we niet mee konden. Ze hadden er zelfs aan gedacht om een aantal keer op en neer te rijden om ons op te halen, de dag ervoor!

really cool! really really cool! Shaun en ik zeggen het de hele tijd. zelfde al "I Like". We moeten de sfeer er een beetje in houden!
Goed, Wolfcreek. het is een film, een horror film, waargebeurd. we passeerden de weg, maar konden er niet naartoe vanwege de 2wd. het plaatsje hallscreek. Waar we eigenlijk niet veel deden, beetje rondhangen. Om die middag weer door te rijden naar de volgende rest area, wat erg mooi was. Een droge rivier, waar Shaun hout zocht voor een campfire. besloten we een groot campfire te houden en mensen uit te nodigen. 4 mensen kwamen en het was gezellig. Snachts bleven Shaun en ik buiten slapen in een rivierbed, onder de sterren. Hoe romantisch! haha, sochtends koffie, pelikanen, en andere vogels.

We vervolgden de weg naar fitzroy crossing. en daarna sloegen we ergens rechtsaf om naar tunnel creek te rijden. dat Was echt gaaf! hadden een 2km walk. door het water, en het was echt gigantisch. Verder gegaan naar de volgende gorge en bereikten het andere eind van de gibb river road.
Toen door naar Derby, zagen de vloed, wat zo ongeveer 11 meter verschil is. Zagen de boab prison tree. google de boab tree, en je zult zien wat ik bedoel.
Daarna Broome, waar we besloten om te blijven tot de full moon party. 2 dagen Broome, stukje verder rijden en weer terug naar Broom voor de party. 1ste dag Broome de schock dempers vervangen. Daarna onze weg vervolgd naar de 12 mile beach, maar onderweg een overhitte motor. Dat wat Theo had gerepareerd was niet goed bevestigd en dit was de eerste keer dat ik vergat om de olie en water te controleren in de ochtend. op ee zandweg, waar je normaal gesproken niemand zult tegen komen, kwmane er een paar mensen die ons hielpen. Vervolgens 2km doorgereden naar de camping.
de volgende dag verbleven we op een farmstay. 1 van de meest bijzondere dingen tijdens mijn reis. 1000000 acre land. ongeveer 7000 koeien, maar vermoedelijk meer!
we liepen een stukje, mochten acterop de wagen terug. zwommen een stukje, en mochten mee 35 km het land in om een dingo te schieten. De dingo was em gevlogen, dus we schoten maar een beetje op bomen.

de dag erna gespendeerd in t zwembad. om savonds de full moon party te hebben.
de dag erna maar weer een een hangover, en savonds de staircase to the moon gezien. was niet zo bijzonder. Emma besloot om in Broome te blijven, dus we gingen met zijn 3 en verder.
Kwmane aan in port hedland, en deden Karajini NP. Na 2 dagen doorgereden door tom price, en door een foute berekening, 50 km om moeten rijden en in t donker gereden om bij een rest area te komen. Dit was niet best, we raakten een kangaroo. het was totaal niet de roadtrip voor Lexia. maarja niks aan te doen. Eigenlijk, dacht ik dat t best wel cool was om een roo te raken, maar het tegendeel is bewezen. gecheckt of de roo dood was en gecheckt hoe de auto eraantoe was. niet best.
maargoed. niets aan te doen.

Nog lang niet klaar met me verhaal, er is zoveel gebeurd. zit al een uur te schrijven!

Exmouth! een plaats waar we snorkelden, en een nieuwe reisgenoot vonden. eerst snorkelen, dat was geweldig. Meest mooie vissen gezien, zelfs een haai! die tussen mij en het strand zwom!
oja ik wist niet hoe snel ik uit het water moest komen. waarschijnlijk was het een reefhaai, hij zag eruit als de hamerhaai.

goed, vervolgens de reisgenoot opgehaald, Stefan uit oosterijk. 25 jaar en geboren op 18 februari. Zelfde humor als mij!
De auto reizen werden een stuk beter, wij 2 op de achterbank betekende aan 1 stuk door lachen! We speelden tennis, tekenden stomme dingen, heel wat high 5s en het was incredible.
we kwamen aan in coral bay waar we nog meer snorkelden. de dag erna reden we terug naar pannawonica voor een rodeo! Gigantisch! ongelooflijk geweldig! Alles gezien daarzo, zelfs de mooie cowgirls!!

terugweg naar monkey mia. zwemmen met de dolfijnen, dolfijn!
Daarna Kalbarri NP. Waar we onderweg het landschap zeer snel zagen veranderen. Kalbarri is mooi. ik zou er zo kunnen wonen. zo zijn we langzaam aan richting Perth gereden. Onderweg nog maar eens keihard meezingen met de muziek. Condooms opgeblazen uit de ramen, via de wind! hehe.
Daarna de pinacles, waar we allemaal uit de auto hangen en rustig door t veld heen reden.
een mooi gebied is dat!

In Perth hebben Stefan en ik onze shop gevonden. De Stefan diamond shop. We gingen naar binnen en stlden ons voor. Natuurlijk geloofden ze ons niet.
Stefanatly is ons nieuwe woord!

Well, ik heb geen zin meer om te schrijven. Zit nu bij Julie in huis. Een vriend vanStefan, die elkaar ontmoette in Exmouth. Hopelijk kan ik hier een tijdje blijven, misschien werk zoeken of wwooffen ergens. ik heb geen idee. auto moet gerepareerd worden, want ik lek liters olie. elke 200km staat voor 1 L olie! en ik weet 1 ding zeker, dat is niet goed.

Het gaat jullie allemaal goed! ik heb de vele reacties op me vorige verhaal gelezen en ik vind het echt geweldig.
Bedankt allemaal!!

AAh, ik vergeet iets. goed dat ik me een goede titel heb gegeven. Roos is een korte versien van kangaroos. je ziet ze overal! zelfs op de auto. ehm, well de meeste dieren passeren de weg, behalve de shark dan. ik had geen ruimte meer om rabbits and dingo's neer te zetten. ja, het is altijd uitkijken hier op de wegen. je ziet veel van deze dieren al dood langs de weg, soms raak je ze zelf, soms kan je ze ontwijken. gevaarlijk rijden hier in Australie!
Ondertussen heb ik al 20.000 km afgelegd met mijn auto! just a fact!

Oke dat was het!
Hartelijke groeten uit Perth,
Stefan!

  • 15 September 2012 - 13:01

    Kees En Rita:

    Hé wereldreiziger,

    Wat een geweldige samenvatting weer! Het kan niet anders dan dat jij de reis van je leven aan het beleven bent. Ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Wij vinden het prachtig om je reis te volgen en zijn natuurlijk stiekem ook een beetje jaloers...want het is niet niks wat jij allemaal beleeft!

    Heel veel plezier verder en maak er weer wat moois van. groeten van Kees en Rita

  • 15 September 2012 - 15:28

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan, had aan je moeder laten weten, dat ik voorlopig niet meer kon reageren op jouw verhalen, daar mijn laptop het had begeven. Heb inmiddels een ander oud dingetje te leen en ziedaar, kan je weer volgen. Ook dit keer weer, volgens jouw schrijven, heel veel belevenissen en mooie indrukken opgedaan.Ik zou zeggen, geniet weer van je volgende avonturen en tot een nieuw reisverslag.Groetjes, Willy.

  • 19 September 2012 - 03:45

    Stefan Blokker:

    Hee Kees en Rita, Bedankt voor jullie reactie weer!! Ik vind het geweldig at jullie mijn reis zo volgen!

    Hee Willy, Ja me moeder vertelde van uw laptop! haha. Ik heb gewacht met schrijven totdat u een laptop tot de beschikking had, en ziedaar! :p
    Bedankt maar weer voor uw reactie!

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 46077

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: