I have the time of my life!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu I have the time of my life!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

I have the time of my life!!

Door: Stefan Blokker

Blijf op de hoogte en volg Stefan

23 Oktober 2012 | Australië, Perth

Hehe, eindelijk! Dit is de derde keer dat ik dit verslag schrijf, de eerste keer was 1,5 week geleden.. Daarna probeerde ik het een week geleden nogmaals, maar op de 1 of andere manier werd het niet opgeslagen. Ook heb ik berichten gestuurd op de reacties van mijn vorige blog, maar die zijn ook niet aangekomen. Apart maar goed, proberen we het nog maar eens!

Ik begin maar weer eens bij het einde! Ik had geschreven dat ik een training deed op een boerderij. Een boerderij met 200 hectare. Niet zo zeer groot, maar het is alleen om te leren. Daarna zou Ley mij een job kunnen aanbieden. Omdat ze nog niet echt aanbiedingen binnen had, mochten Jeremy en ik op de farm blijven en wat klussen op de boerderij doen.
Na 1 week, hadden we een klus bij de buren. We pasten op de honden en kippen. Niet echt zeer bijzonder werk, maar we kregen er bijna 200 dollar voor.
Ley had werk gevonden voor mij, alleen dat begint pas in het begin van November. Dus heb ik besloten langer te blijven helpen op de boerderij, althans, Ley was blij met de dingen die ik verrichtte en zei dat ik langer mocht blijven. Aan de andere kant; was dit 1 van de beste beslissingen die ik heb gedaan. Want nadat John en Jenet, de buren, terugkwamen. Konden ze ons wat meer werk geven. Jeremy was er maar voor 1 ochtend, omdat hij werk had gevonden. Ik heb het daar een aantal dagen vol gehouden. Ze besschikken over een 6000 hectare boerderij, dat is een aardige oppervlakte. De eerste avond ben ik met hun schoonzoon uit wezen schieten! Daarna liep eigenlijk alles heel soepel.. Ik vertelde ze over mijn werk, maar dat ik nog geen accomodatie had, hebben ze een huis voor me geregeld, ik hoef geen rente te betalen, alleen de tuin een beetje onderhouden!! Allereerst had Jenet het huis van haar ouders in gedachten, daar kwam ze op terug en vertelde over het huis van John’s ouders. Ook heb ik de mogelijkheid om bij haar zuster te slapen, zij is happy om mij onderdak te geven!! Wie wil mij nou nog zeggen dat ik niet gelukkig ben?

Oke, ik heb me weer... en misschien draaf ik daar wel een beetje op door.. Ik heb me weer moeten buigen over me auto, nu moet ik de registratie verlengen, hoop gedoe. En een hoop geld. 4 nieuwe banden, met de hoge druk reiniger alles schoon gespoten, allemaal kleine dingen erom heen. Maandag naar de registratie centrum gegaan, wat voor mij zo ongeveer 100 km rijden is!! Blijkt dat ik veel meer dingen moet regelen, voordat het allemaal goedgekeurd wordt. Goed, morgen of overmorgen breng ik em naar de garage en dan zorg ik dat ik er de volgende keer gewoon klaar voor ben!

Vanaf morgen vertrek ik richting het dorp. Ik kan in een huis verblijven wat ik net vertelde. En dan doe ik wat klussen eromheen, daarnaast kan ik nog bij een ander huis de tuin doen, zodat ik kan werken totdat me baan dan ook echt begint!! Ik ga werken bij een bedrijf wat oogst door een groot deel van Western Australia. Dat betekent dat ik zo ongeveer 50 % in de plaats York verblijf, de overige 50 % zal ik ergens in western australia zitten. Waar dat zullen we wel weer zien!

Afgelopen donderdag kwam de farm weekly uit! De krant waarin ik in voor kwam. Een zeer grote advertentie van 2 pagina’s en met 2 kleuren foto’s!! Ze hebben alleen 1 foutje gemaakt van waar ik woon.. (400 km noord van Amsterdam) in plaats van 40! Het blad waar ik in voorkom is farm weekly, op het moment is er nog niets te vinden op de website, maar waarschijnlijk na donderdag zal het er op komen te staan. Zeker weten doe ik natuurlijk niet.

Afgelopen zondag heb ik weer wat beleefd! De dorp greenhills, waar de farm in ligt bestond 100 jaar! Zo ook de kerk. Na een bezoek aan de houten kerk, waar misschien net aan 50 mensen in konden, hadden we en soort van feest in de gemeentschapshuis. Daar was genoeg eten en drinken! Ik sprak een aantal mensen, waaronder ook Jeremy weer! Hij was klaar met zijn werk, na een week, en we spraken die avond af in de kroeg. We waren de enige in de kroeg, maar de mensen die de kroeg ownen, waren zeer aardig en we hadden een goed gesprek! Na de vogels te hebben ontmoet zijn we weer richting huis gegaan! Jeremy heeft ondertussen werk in Geraldton, wat een stuk verder noord ligt.

Goed, ik heb me best weer gedaan.. Ik ben blij dat mensen mijn blogs nog steed lezen!! Zo is mijn vorige blog al meer dan 210 keer bekeken.

Ik wens iedereen weer het beste!
Groetjes vanuit York.

Stefan!!

  • 23 Oktober 2012 - 13:16

    Kees En Rita:

    Dag werreldreiziger! Ik heb je verslag weer aandachtig gelezen en hier en daar kon ik het lachen niet ophouden. Ik ga niet in details treden, maar ik ben gewoon blij voor je dat je het zo geweldig naar je zin hebt. Ben ook benieuwd hoe het was om bij de zuster van Jenet te slapen...hahaha. Waarschijnlijk bedoelde je het niet zo als dat ik het las....

    Heel veel plezier weer en ik ga Farm weekly zeker bekijken!

    Kees (en Rita moet het nog lezen)


  • 23 Oktober 2012 - 15:31

    Stefan:

    hahaha, lees het nu net terug Kees! nee bedoelde het niet zo :) ik bedoel een 60+ er.. nee ik heb een eigen kamer daar.. groetjes,en bedankt maar weer voor je reactie!!

  • 23 Oktober 2012 - 20:37

    Lucella:

    Hoi stefan wat weer een mooi verslag en lekker dat je een tijdje onderdak hebt. (voor je moeder ook een goed gevoel) . groetjes

    ps dat krantje moet je wel bewaren hoor anders geloven ze je hier niet

  • 27 Oktober 2012 - 14:48

    Margriet Ursem:

    Hoi Stefan wat heb je mooie verhalen ik waan me helemaal in Australië . Als je nog in Perth bent en je hebt de tijd en geld is een bezoek aan Rottnest Islands een aanrader, surfen snorkelen en fietsen. En er zijn leuke beestjes daar is het eiland naar vernoemd .ontdekt door een Hollander .heel leuk daar .we horen wel weer van je .groeten van ons uit het mooie Zwaagdijk.Kees en Margriet Ursem.

  • 29 Oktober 2012 - 11:40

    Stefan:

    Hoi mam en Margriet! thanks voor de reacties. Mam, binnenkort zend ik een pakketje naar huis, met de krant en andere onnodige dingen die ik hier heb! Heb nu een huis die ik deel met Malte, een duitse jongen van 20.

    hoi Margriet, ik heb gehoord van rottnest eiland. jammer genoeg vind ik een retourtje een beetje duur. maar in ieder geval bedankt voor de tip! cheers!

  • 30 Oktober 2012 - 21:10

    Chris:

    Hou Stefan,

    sorry dat we te weinig reageren. De wereld draait hier op een Westerse manier door.
    Maar we lezen je verhalen wel en genieten er wel van. Je hebt je kans gepakt en je keuze gemaakt.
    Het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar de ervaringen die je op doet zijn toch onvergetelijk!
    Leuke video had je gemaakt voor je ouders hun 25-jarig huwelijks feest. Het was toch een bijzonder moment om je zo te mogen horen en zien. Aan deze kant van de wereld gaat alles z'n gangetje. Geen schokkende dingen als orkanen (Sandy) of zo.
    Ik hoop dat je auto tegen redelijke vergoeding weer in optimale conditie komt.
    Geniet van alles en in februari hopen we je weer live te spreken en al je verhalen aan te horen.
    Het ga je goed!!!

    groet

    Chris en Martha

  • 07 November 2012 - 16:50

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan, hier weer een klein berichtje van mij. Ik vind het zo fijn dat je aan de andere kant van de wereld zo veel aardige en gastvrije mensen ontmoet .Dat geeft de mensen voor waar dan ook, een goed gevoel.Wens je nogmaals veel goede en gastvrije ervaringen toe. Met hartelijke groet, Willy.

  • 29 November 2012 - 17:15

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan, allereerst nog gefeliciteerd met de verjaardag van je zusje. Weet je aan alles komt een eind. Zo ook dus aan jouw onvergetelijke reis in dit prachtige land. Zo langzamerhand ga je toch afsluiten van wat je hier allemaal hebt mogen meemaken/ beleven. Wens je voor de komende tijd nogmaals veel mooie ervaringen toe. Met warme groet, Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 46081

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: