Mind Blow! Harvest Ban!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu Mind Blow! Harvest Ban!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

Mind Blow! Harvest Ban!!

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

27 November 2012 | Australië, Perth

Het zonnetje schijnt, en er staat een stevige wind. Gelukkig, zit ik cool in de bibliotheek. Gelukkig? Nee!
Waar ik moet beginnen weet ik niet. Ik heb al een tijd lang niets meer van me laten horen.

Laat ik beginnen te vertellen waarom ik niet gelukkig ben; Ik zit in de middle of nowhere en heb net een middag vrij gekregen vanwege een oogst stop. De wind is te hard en het is te warm. Te gevaarlijk om te oogsten.

Well, ik begin weer eens waar ik gestopt was.
Ik verhuisde vanaf Leys plaats naar het dorp. De eerste twee nachten verbleef ik bij Karen en David, twee zeer aardige mensen.
Ik was overdag aan het werk in een tuin in York, savonds kwam ik terug en kon ik zo aanschuiven aan de etenstafel. Heb een flink aantal bier gedronken daar, David is nogal een stevige drinker.. hij kan de hele dag doordrinken.

Goed, zaterdags was ik daar aan het eind van de middag. David was van plan om een aantal schapen te doden, en ik wilde dit graag meemaken. Niet omdat ik denk dat het leuk zou zijn, maar het is een aparte ervaring.
Zelf heb ik ze niet gedood, ik stond erbij en keek erna.. Zoals een echte toerist doet; maakte ik foto's!
De volgende dag zou ik terugkomen om de karkassen in stukken te snijden. Dit gebeurde echter niet, Karen had tegen David gezegt dat hij mijn uitlaat even moest bekijken. Ookal zei ik dat het niet hoefde, David vertelde mij dat hij het moest doen. "Als de baas het zegt!"

Nadat we de uitlaat onder de auto vandaan hadden gingen we opzoek naar een vervanger! We bleven uiteindelijk daar zitten en dronken met een aantal van Davids broers een paar biertjes.
Omdat Malte, de duitser, er ook bij was en hij telkens zijn tweede biertje afsloeg, besloot ik wat meer te drinken. Dan kon Malte ons terug rijden. Zo dacht Malte er dus niet over..
nadat we gegeten hadden bij Karen en David, vertrouwde ze mij de Ute toe. Omdat mijn auto nog steeds half op z'n kant lag.

De week erna begon ik bij mijn nieuwe werkgever. het is een research bedrijf, ik hoop dat ik het zo goed mogelijk kan uitleggen :p
We oogsten allemaal kleine stukken "trails". deze trails zijn van verschillende soorten bedrijven. Zo heb je bijvoorbeeld een bedrijf dat nieuwe soorten granen ontwikkeld. Het bedrijf waar ik werk plant de verschillende soorten en op dit moment oogsten we ze. Elke variatie ligt in een gebied van 6 bij 1,75 meter. Althans dat is de meest voorkomende.
Bij het oogsten neem ik samples. een klein beetje graan van iedere soort. De header weegt de totale hoeveelheid, en we gaan door naar de volgende.

Om het makkelijker te maken voor mij, niet elke trail word een sample genomen, dus zit ik in de header, maar kan ik zo in slaap vallen.
Het andere gedeelte van mijn job is dat we veel moeten reizen. Ik zou niet weten hoeveel we rijden, maar vorige week was ik een week van huis, heb ik naar mijn mening niet al te veel gedaan, en zo een 2000 km gereden.
Om een indruk te geven: De thuisbasis is York en via een lange omweg ben ik in Munglinup geweest, om vervolgens de andere kant weer terug te rijden naar York. (Google het maar)
Afgelopen zondag ben ik weer op pad gegaan, en nu dinsdag heb ik een vrije middag, waar ik helemaal niks aan heb. maargoed, ik maak normaal gesproken zo een 14 uur op een dag en dat tikt lekker aan.

Laat me het een hebben over mijn "mind blow"!
vorige week, nadat ik terug kwam van een week oogsten, kreeg ik een paar dagen vrij. ik besloot deze dagen goed te benutten, en alvast te kijken naar wat ik nu wil gaan doen als ik thuis ben.

Er is een zeer ruime keuze aan mogelijkheden en ik kan er geen beslissing uit nemen.
Om jullie gerust te stellen, ik zal het hier niet op papier zetten!!
Maar nu.. Afgelopen zaterdag komt mijn baas naar me toe en vraagt mij of ik het nieuwe seizoen kan helpen met zaaien!

Ik heb hier nu een aantal dagen over na zitten denken, maar ik ben er nog niet veel wijzer uit geworden.
Ik probeer nu alle ja's en nee's op een rijtje te zetten. Maar ben er nog niet uit! Het is een eer als mensen je vragen, maar aan de andere kant wil ik ook weer verder..

Tsja.. en als je mensen vraagt om advies.. kunnen ze je alleen maar vertellen dat het een erg zware beslissing is! maar dat kon ik zel zelf ook wel vertellen.

de dagen gaan snel en de tijd vliegt.. Ahh,, verget ik nog te vertellen dat ik nu in Lake Grace zit!
Ik ga nog even een rondje lopen, ze voorspellen een storm hierzo!

het gaat jullie goed!
En we spreken mekaar.. Om het nog maar even aan te geven, in februari kom ik sowieso thuis.. Ik heb me vliegticket al en wil deze niet laten verlopen. Alvoor ik nog een jaar in Australie verblijf!


Aan alles komt een eind,
Zo ook aan deze blog..
Betaal me scheel aan de internet prijzen in deze bibliotheek, maarja ik moet wat he!?

Uurtje is voorbij!
Groetjes,
Stefan!!

  • 27 November 2012 - 13:10

    Kees En Rita:

    Als je nou toch samples mag nemen moet je je zwarte zaad even aanvullen, zodat je er niet op komt te zitten; Is het scheel betalen aan internet ook weer voorbij.
    Maar Stefan, leuk stukje weer! Veel succes verder en prettige Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw!

  • 27 November 2012 - 14:40

    Oma:

    hoi stefan

    hier is oma ik heb je verhaal gelezen het was weer interssant wat je allemaal meemaakt maar zal wel blij zijn als je weer terug bent het gaat hier ook goed hoor volgende week hebben we sint nicolaas dus wij zijn druk met de kados bezig en dan de kerst de tijd gaat hier ook snel doe je daarook nog aan de goede sint mee het weer is niet zo mooi hier en volgende week krijgen we een beetje vorst stefan als je met februari weer thuis bent dan kan je de elfstedentocht rijden mooi grapje he// wat zal ik nog meer vertellen ik zit bij je moeder voor de computer en type het zelf in ik kan het niet zo snel maar het is toch knap van mij wij hebben al een keer broeder gegeten en de lekkere snert heb jij het ook al een keer gehad ik wilde je heel wat vertellen maarhet is op ik heb mooie postzegels gehad bedankt en wens je nog veel plezier en tot ziens lieve groetjes oma

  • 27 November 2012 - 14:43

    Erwin:

    heey stefan

    hier een reactie van je broertje. zo te zien, lezen en horen gaat het nog steeds goed met je. je geniet elke dag nog. ik heb alle verhalen gelezen was alleen vergeten te reageren dus bij deze reageer ik even. je hebt mooie verhalen om te lezen. met mij gaat ook alles goed

    groetjes van je broer

  • 18 December 2012 - 17:18

    Willy Groenewege.:

    Heb vandaag weer even met je moeder gesproken. Het einde van dit verblijf in je nieuwe thuisland nadert en je thuiskomst dus ook. Maar of dit voor lange tijd is, ik vraag het me af. Weet je, je ervaringen daar zijn zo veelzijdig en leerzaam op allerlei gebied, dat ik me voor kan stellen dat je hier eerst weer heel erg moet acclimatiseren. Maar ook hier heb je natuurlijk veel mensen die veel van je houden en het heerlijk vinden als ze je straks weer om zich heen hebben. Ik wens je voor nu weer een heel goede tijd die komen gaat, een heel fijn Kerstfeest en een prachtig Nieuw Jaar toe. Met hartelijke groet, Willy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 46070

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: