a merry christmas, and i'll see ya next year!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu a merry christmas, and i'll see ya next year!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Stefan Blokker - WaarBenJij.nu

a merry christmas, and i'll see ya next year!!

Blijf op de hoogte en volg Stefan

24 December 2012 | Australië, Perth

Het is Kwart over vijf, op de achtergrond is de dire straits te horen. Heerlijk om naar te luisteren. Ik rammel van de honger,' maar heb besloten, eerst even wat te schrijven. We hebben allemaal de Maya kalender overleefd, en we gaan door voklgens mijn kalender!
Het is de avond voor kerst, en om heel eerlijk te zijn heb ik helemaal geen kerstgevoel. Het is veel te warm voor een kerst.
Afgelopen vrijdag was mijn laatste werkdag, we sloten het af met een kerstlunch. Dat was zeer gezellig.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, hier heb ik ook besloten om in april terug te komen. Ik moet toegeven, 1 van de moeilijkste besluiten die ik heb genomen.. Er zijn een aantal redenen te noemen, waardoor ik tot dit besluit ben gekomen. 1 ervan is dat ik nog steeds niet weet wat ik wil als ik eenmaal terug ben. Een volgende is, wanneer ik iets ga ondernemen waardoor de mogelijkheid er niet meer is, dan zal ik mezelf het nooit vergeven, omdat ik het zo graag af wil maken.
Een heel ander doorslaggevende factor was mijn baas. Nadat hij een klein woordje hield en iedereen een presentje gaf.. Kreeg deze 'wereldreiziger' het moeilijk om afscheid te nemen. Je gelooft het niet wanneer je hem ziet en zijn reisverleden weet. Daar neem je namelijk afscheid iedere keer.
Wat er op dat moment door mij heen ging was een welverdiend gevoel. En besloot ik terug te komen.

Een aantal weken eerder, in de pub, spraken Vincent en Richard met mij over mijn terugkomst. Ze zeiden je moet terug komen, en ze boden me van alles aan om me over te halen. Daar houden ze zich ook nog steeds aan, dus ik word als god behandeld als ik terug kom.

Dan nu. Op zich voel ik me een beetje opgesloten. Dat is niet zo, ik weet zelf ook wel dat ik gaan en staan kan waar ik wil, maar mijn goede duitse vriend is em vorige week meteen gepeerd. Hij kon nadat hij klaar was, direct aan de gang bij een andere boer. Een stukje verderop. Nu vind ik dat ook niet zo erg, en ik ben blij voor hem.. alleen er is iemand die de troep hier moet opruimen....

Zelf probeer ik er, tijdens de kerstdagen, èen roadtrip uit te halen. Heb contact gehad met een groep dat zeker vertrouwd klinkt. Nu hoop ik dat ze me meenemen de 26e. Ze zijn met 3 auto's en gaan eerst langs wave rock. waar york op de weg ligt kunnen ze mij dus zo oppikken. Daarna rijden ze richting de zuid coast. Hopelijk word ik vandaag nog gebeld. Ik had eerder al bijna een roadtrip die vandaag zou vertrekken, maar hij wilde me eerst ontmoetten. Maakt ook allemaal niet uit. Ik kijk er gewoon van op hoe makkelijk ik was met mijn auto en passagiers, en hoeveel moeite die andere kant kost. Als ik voor vrijdag nog niks gevonden heb, kan ik bij Ley in de auto stappen. Zei gaat voor vakantie naar Esperance en kan mij daar afzetten. Dat is wel aardig, maar ik hoop nog steeds op een roadtrip!! Ik heb mij anders wel voorgenomen liftend van esperance naar perth te gaan, met alles wat ik wil doen!

Verder heb ik weinig te vertellen, hoor net dat er een heatwave aan zit te komen over kerst. 35 graden was het hier vandaag.

Ik wens een ieder een prettige kerst een een goed en gezond 2013!

Cheers, Stefan

  • 24 December 2012 - 14:31

    Rina:

    Hoi Stefan,
    Dank je wel, voor je goede kerst-en nieuwjaarswensen!
    Voor jou wens ik ook heel FIJNE KERSTDAGEN, en voor 2013:
    GELUK,GEZONDHEID en veel PLEZIER!
    Bedankt voor al je mooie verhalen ik geniet daar van ,en ben heel blij dat het jou zo goed gaat!
    Leuk dat je schreef dat je dire straits op de achtergrond hoorde: bij mij staat DIRE-STRAITS op number ONE. Ze zijn al járen my favourite band!!! Zéker heerlijk om naar te luisteren!
    Volgend jaar ga ik naar een liveconcert van ze!
    Hier is alles ok, only a bit wet! It's raining cats and dogs for days!!
    Dus geniet jij maar lekker van het warm weer daar!
    Wens je heel veel succes met alles, en het allerbeste!
    So dear Stefan: have yourself a very Merry Christmas and a happy New Year,
    with a lot of new surprises and experiences to come!
    Nog een fijne tijd gewenst in Australië,veel plezier!
    Hartelijke groet van ons uit Zwaagdijk-West
    Rina

  • 24 December 2012 - 17:13

    Jolanda:

    Hoi Stefan,

    Wij willen jou vanuit Midwoud ook hele fijne feestdagen wensen en nog veel reisplezier in 2013.
    Maar dat zal vast wel lukken, als we zo je mooie reisverslagen lezen.

    Groetjes van Siep, Jolanda, Monica en Sebastiaan.

  • 24 December 2012 - 19:51

    Peter En Catie:

    Hoi Stefan

    heel mooi dat je het zo leuk vindt daar, maar ben je nu van plan een ausie te worden of kom je toch weer terug in Nederland?
    We wensen je een fijne kerst en een gelukkig en voorspoedig 2013.

    Groetjes Peter en Catie

  • 25 December 2012 - 11:40

    Kees En Rita:

    Wereldreiziger,

    Mooi om te lezen dat je zulk lekker weer hebt (wij dus niet). De kerst is hier nat begonnen en de voorspellingen brengen ons nog meer nattigheid. En meneer zit lekker in de 35 graden...hahaha. Jij bent volgens ons gewoon voor het geluk geboren, maar wij gunnen je die lekkere zon hoor!
    Wij wensen je een mooie kerst, goede jaarwisseling en een geweldig 2013 met weer nieuwe reisverhalen.

    Cheers mate, Kees en Rita

  • 25 December 2012 - 23:24

    Arjen:

    Hoi Stefan,

    Bedankt voor alle leuke verhalen
    Bedankt voor de goeie wensen

    Jij ook een goeie jaarwisseling,
    hopen dat de jaarwisseling daar net zo gezellig is als bij ons

    Heel veel geluk, plezier en vooral nog een mooie tijd daar aan de andere kant van deze bol voor nu en voor in 2013

    Groet uit zwaagdijk/wognum
    Arjen

  • 31 December 2012 - 14:36

    Krista:

    Hoi Stefan,

    Eindelijk eens een berichtje van mijn kant. Ik was al veel eerder van plan je te schrijven maar wilde eerst al je reisverslagen lezen.
    Dit is nog steeds niet gelukt en voor je het weet ben je alweer thuis. dus nu eerst een berichtje naar jou en daarna maar eens lezen.....

    Gelukkig heb je het naar je zin daar en kom je weer even naar Nederland in februari. Even bijtanken? en dan alweer terug in april?

    Bij jou is het nu inmiddels 2013! Wij wachten nog een aantal uren en dan kan het vuurwerk beginnen.
    Het lijkt mij heel vreemd om dat in de warmte te vieren maar wel leuk om mee te maken>

    Ik wens jou een heel mooi en gelukkig nieuwjaar!

    Groetjes vanuit het druilerige Wognum

  • 04 Januari 2013 - 15:24

    Martha Baesjou:

    Hoi Stefan,

    Jij ook de allerbeste wensen voor 2013.
    Niet te geloven: je jaar Australie bijna alweer voorbij.
    Een jaar waarin jij heel veel ervaring en vriendschappen hebt opgedaan,
    in allerlei vormen.
    Hier is niets verandert, maar jij?
    Ik ben nieuwsgierig naar de "Australische" Stefan, weer even
    terug in Zwaagdijk.

    Hartelijke Groet, Chris en Martha



  • 08 Januari 2013 - 17:30

    Willy Groenewege.:

    Ha Stefan, een heel andere kerstsfeer en jaarwisseling dan bij ons in Nederland meegemaakt denk ik, maar hoop dat je ook hier weer mooie herinneringen aan zult bewaren. Dit zal zo ongeveer het laatste mailtje zijn dat je van mij ontvangt voor je vertrek vanuit Australie. Wens je nog fijne en dierbare ervaringen en een heel voorspoedige terugreis toe. Alvast een welkom thuis toegewenst, groetjes, Willy Groenewege.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 46073

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 12 Maart 2015

Stefan in Asia

21 Februari 2012 - 30 November -0001

Stefan in Australië

Landen bezocht: